رییس سازمان حفاظت محیطزیست کشور در بنیاد حریری بابل خبر داد:
ارجاع مشکل زباله بابل به کارگروه ملی پسماند
«شینا انصاری» در حاشیه مراسم بزرگداشت زندهیاد «الن ووسالو» مادر درناهای سیبری که در بنیاد حریری بابل برگزار شد به چالش زباله در این شهرستان اشاره کرد و ضمن تأکید بر اینکه مدیریت پسماند، وظیفه محیطزیست نیست، گفت: حل مشکل زباله بابل به کارگروه ملی پسماند ارجاع شد.
به گزارش تفکر، رئیس سازمان حفاظت محیطزیست کشور با بیان این که پسماند اولویت اصلی محیط زیست مازندران است، گفت: چالش زباله بابل در کارگروه ملی پسماند بررسی میشود.
شینا انصاری در مراسم بزرگداشت زندهیاد «الن ووسالو» مادر درناهای سیبری که در بنیاد حریری بابل برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس قوانین بالادستی، مدیریت پسماند برعهده وزارت کشور، شهرداریها و سازمان همیاریها است.
وی گفت: سازمان حفاظت محیطزیست یک دستگاه نظارتی است که در کارگروه ملی پسماند برای حل مشکلات پیش رو کمککار است.
رئیس سازمان حفاظت محیطزیست با بیان این که نگاه علمی، فنی و کارشناسی برای حل مشکل پسماند مازندران گرهگشا است، تأکید کرد: فقط راهاندازی کارخانه زبالهسوز مشکل پسماند این خطه را حل نمی کند.
انصاری ادامه داد: زبالهسوز یکی از مولفههای حل مشکل پسماند است اما قبل از آن آموزش و فرهنگسازی به همراه تفکیک زباله از مبداء باید در دستور کار باشد.
وی ادامه داد: مدیریت یکپارچه پسماند شامل فرهنگسازی، تفکیک زباله از مبدا و پردازش است که با تکمیل این زنجیره مشکل پسماند مازندران حل میشود.
گفتنی است طی چند ماه گذشته و با حکم دادگستری مبنی بر ممنوعیت انتقال زباله به سایت انجیلسی، جمعآوری زباله در شهر بابل تبدیل به یک معضل شده است و برابر برخی شواهد، کار در شهرستان و حتی در استان به بنبست رسیده است و نیاز به تصمیمگیری در مراجع بالاتر دارد.
«مسعود پزشکیان»؛ مردی آرام در روزهایی سخت
کشورها در بحران، بیش از آنکه به صدای بلند نیاز داشته باشند، به اعصاب آرام و تصمیمات منطقی و عملی نیاز دارند و یکی از مهمترین ویژگیهای «مسعود پزشکیان» در این دوره، همین آرامش در تصمیمگیری، صداقت در رفتار و گفتار و پرهیز از واکنشهای هیجانی بود. او از همان آغاز فعالیت خود نشان داد که علاقهای به تولید دوقطبیهای جدید ندارد و ترجیح میدهد به جای افزودن بر شکافهای موجود، بر نقاط مشترک تکیه کند.
از دولتِ کارگر تا دولتِ معمار
دولتِ معمار، دیگر وارد مصالح و ملات نمیشود؛ او «کدهای ساختمانی مهارت» را مینویسد، «پلان شایستگی» را ترسیم میکند، «مهندسان ناظر» را بر کیفیت میگمارد و سپس عقب مینشیند تا بخش خصوصی، تشکلهای صنفی و نهادهای اجتماعی، ساختمان مهارت را با خلاقیت خود برپا کنند.
خشم و خرسندیِ توأمان
نکته مهم این است که قاطبه مردم از شنیدن خبر احتمال امضای این یادداشتتفاهم و توقفِ کامل جنگ، خرسند شدند و اقتضائات اقتصادی و الزامات معیشتی نیز امضای آن را هوشمندانه میداند اما برخی جریانات تندرو، منافع سیاسی یا اقتصادی خود را در تعارض با آن میبینند و به بازگشت کشور به شرایط عادی روی خوش نشان نمیدهند.