جستجو
جستجو
  • رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خبر داد:

    تصویب ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تصفیه فاضلاب تنکابن

    «سید شمس‌الدین حسینی» از تأمین اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه ملی تصفیه فاضلاب تنکابن خبر داد و گفت: این اعتبار از محل اوراق ماده ۵۶ پیش‌بینی شده و با پذیرش بانک عامل، روند اجرای این طرح مهم زیربنایی در غرب مازندران شتاب خواهد گرفت.
  • گزارش تصویری؛ عکس از تحریریه تفکر

    نشست خبری مدیرعامل و معاونان آبفای مازندران (عکس)

    «بهزاد بررارزاده» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مازندران در آغاز هفته صرفه‌جویی در مصرف آب، به اتفاق معاونان خود در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شرکت، به سوالات فعالان رسانه پاسخ گفت.
  • مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مازندران در نشست با فعالان رسانه:

    یک‌هزار و ۲۳۵ پروژه زیرساختی در حال اجرا است

    «بهزاد برارزاده» با تأکید بر این‌که در پایتخت کسی قبول نمی‌کرد که مازندران با کمبود آب مواجه باشد به تلاش مجموعه تحت مدیریت خود اشاره کرد و گفت: امروز این موضوع که مازندران مشکل آب دارد، در سطح ملی پذیرفته شده است و موفق شدیم اعتبارات قابل‌توجهی دریافت کنیم و در حال حاضر هزار و 235 پروژه آب و فاضلاب در دست اجرا داریم.
  • فرماندار قائم‌شهر خبر داد:

    سایت ساماندهی پسماند در آستانه افتتاح

    «ابوذر قربانی ‌ارات‌بنی» با اشاره به پیشرفت قابل‌توجه پروژه ساماندهی پسماند این شهرستان گفت: بخش عمده زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز تکمیل شده و سایت آماده افتتاح است.
  • مدیرکل منابع طبیعی مازندران نوشهر خبر داد:

    احداث دو پایگاه در منطقه الیت و کجور

    «مهرداد خزایی پول» با اشاره به قول استاندار مازندران مبنی بر احداث دو پایگاه اطفا حریق در جنگل‌های هیرکانی غرب استان گفت: به‌زودی کلنگ دو پایگاه در منطقه الیت و کجور به زمین زده خواهد شد.
  • معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست مازندران در گفت‌وگوی اختصاصی با «تفکر» تأکید کرد:

    «آلودگی دریا»، متهم اصلی مرگ فوک‌های خزری

    «روح‌الله اسماعیلی» ضمن تشریح برنامه‌های اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مازندران برای صیانت از فوک دریای کاسپین، از «تغییرات اقلیمی»، «آلودگی دریای خزر»، «عامل ویروسی»، «فقر غذایی» و «گیرافتادن در تور صیادان» به‌عنوان پنج عامل اصلی افزایش مرگ‌ومیر این گونه درمعرض خطر انقراض نام برد و گفت: نقش آلودگی پررنگ‌تر از دیگر عوامل است.
  • فرماندار شهرستان رامسر خبر داد:

    بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی روستای نداک پس از یک دهه

    «مسلم قبادیان» گفت: پروژه آب‌رسانی روستای نداک در دهستان اشکور بخش مرکزی رامسر که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۵ آغاز شده بود، با پیگیری‌های مستمر و تسریع روند اجرایی در سال‌های اخیر، سرانجام به بهره‌برداری رسید.
  • رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان مازندران با اشاره به دیدار با دکتر مهدی یونسی رستمی:

    بهره‌برداران رو در رو مشکلات خود را به استاندار گفتند

    «سیدمجتبی مرتضوی» با اشاره به دیدار روز گذشته با «مهدی یونسی رستمی» گفت: بهره‌بردارانِ معدن به‌عنوان فعالان بخش تولید و پیشرانِ حوزه صنعت، مشکلات خود را رو در رو با استاندار مازندران در میان گذاشتند.
  • مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران_نوشهر خبر داد:

    تبعیدِ 2 تَن از قاچاقچیان چوب با حکم دستگاه قضا

    «مهرداد خزائی پول» از برخورد قاطع دستگاه قضایی بخش نشتارود شهرستان تنکابن با قاچاقچیان چوب و صدور رأی اقامت اجباری (تبعید) ۲ نفر از سودجویان و متجاوزان به جنگل‌های هیرکانی به استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
  • مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران تأکید کرد:

    تقویت تاب‌آوری زیست‌بوم‌ها در برابر مخاطرات طبیعی و انسانی

    «محمدرضا کنعانی» در تشریح مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات سال 1404 گفت: تقویت تاب‌آوری زیست‌بوم‌ها در برابر مخاطرات طبیعی و انسانی یکی از رویکردهای اصلی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مازندران در سال گذشته بوده است.
  • مدیرکل امور مالیاتی استان مازندران خبر داد:

    تخصیص ۱۱۵۱ میلیارد تومان مالیات برای خدمات عمومی

    «بهرام سلطانی» از تخصیص مجموعاً یک هزار و ۱۵۱ میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیاتی و عوارض در سال ۱۴۰۴ برای توسعه درمان، ورزش و حفاظت از محیط‌زیست خبر داد و در تشریح جزئیات این تخصیص اعتبار گفت: سهم سلامت از مالیات بر ارزش افزوده ۹۹۰ میلیارد تومان است که به وزارت بهداشت تزریق می‌شود.
  • مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری خبر داد:

    کشف چندین محموله‌ قاچاق چوب‌های جنگلی

    «علی باقری جامخانه» از اجرای چند عملیات همزمان حفاظتی در شهرستان‌های بهشهر، نور و منطقه دراسله سوادکوه خبر داد.
  • نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس با اشاره به پسماند به‌عنوان یک چالش ملی خبر داد:

    تأمین 40 تا 50 درصد مواد اولیه با بازیافت پلاستیک

    «عالیه زمانی کیاسری» با اشاره به معضل پسماند در استان مازندران و سایر مناطق کشور گفت: در صورت مدیریت صحیح بازیافت به‌ویژه در حوزه پلاستیک، می‌توان بین ۴۰ تا ۵۰ درصد مواد اولیه مورد نیاز کشور را تأمین کرد در حالی که اکنون این رقم زیرِ ۱۰ درصد است.
  • فرماندار رامسر با اشاره به اجرای طرح سالم‌سازی دریا:

    ایمنی شناگران خط قرمز ما است

    «مسلم قبادیان» با تأکید بر این‌که ایمنی شناگران خط قرمز ما است، گفت: تمامی پلاژها موظف به استقرار ناجیان غریق بر روی سکوهای نجات در داخل آب هستند و نیروهای انتظامات نیز باید در ساحل حضور مستمر داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلّف، ضمن برخورد قانونی، محل مورد نظر پلمپ خواهد شد.
  • فرماندار ویژه بابل تأکید کرد:

    تولید انرژی با استفاده از پنل‌های خورشیدی در ادارات

    «سیدمصطفی میرتبار» با اشاره به اهمیت توسعه انرژی‌های پاک و تأکید استاندار مازندران بر این موضوع، گفت: دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، مؤسسات خصوصی و شهرداری‌ها مکلف به تأمین حداقل ۲۰ درصد انرژی مصرفی خود از طریق پنل‌های خورشیدی هستند.