اولین بازدید میدانی مهدی یونسی از نیروگاه زبالهسوز ساری
نیروگاه سالخورده؛ میزبان استاندار
مهدی یونسی استاندار مازندران در مراسم معارفهاش در روز ۱۰ آذر ۱۴۰۳ ابرچالش این استان را مساله پسماند عنوان کرد. وی با اعلام اینکه قرار است گامهای مؤثری در رابطه با حل این معضل بردارد ابراز امیدواری کرد که تا با بهرهگیری از دانش متخصصان و کارشناسان این حوزه بتواند مشکلات را کاهش دهد.
به گزارش تفکر،مهدی یونسی استاندار مازندران در مراسم معارفهاش در روز ۱۰ آذر ۱۴۰۳ ابرچالش این استان را مساله پسماند عنوان کرد.
وی با اعلام اینکه قرار است گامهای مؤثری در رابطه با حل این معضل بردارد ابراز امیدواری کرد که تا با بهرهگیری از دانش متخصصان و کارشناسان این حوزه بتواند مشکلات را کاهش دهد.
استاندار جدید مازندران وارد عمل شد و در اولین اقدام به بازدید میدانی از این پروژهی سالخوردهی نیمهتمامِ فرساینده پرداخت تا شاید بتوان امیدوار شد که سرانجام این معضل که به نتیجهنرسیدنش، به طور مستقیم با زیست بوم و سلامت جسم و جان مردم مرتبط است، به نتیجه برسد.
در اینباره ایرنا نوشت:
استاندار مازندران، نخستین بررسی میدانیاش از طرحهای نیمهکاره استان را به نیروگاه پرماجرای زبالهسوز ساری اختصاص داد. زیرساختی که به نمادی از طرحهای نیمهکاره در مازندران تبدیل شده و دولت چهاردهم، پنجمین دولتی است که تلاش میکند آن را به بهرهبرداری برساند. یونسی رستمی در این بازدید تاکید کرد که با تشکیل ستاد پیگیری ساخت نیروگاه و بهکارگیری همه امکانات موجود به کمک شهرداری ساری، ۱۰ درصد باقیمانده عملیات اجرایی این نیروگاه زبالهسوز تا پایان سال جاری اجرا شود و این طرح به بهرهبرداری برسد. نیروگاه زبالهسوز ساری به گفته فرماندار مرکز استان اکنون در بخش ابنیه ۹۷ درصد و در بخش تجهیزات ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به پرداخت به موقع اعتبارات، معوقات مالی هم ندارد. از زمان مطرح شدن زمزمههای ساخت این نیروگاه در اواخر دهه ۸۰ تا امروز، هفت نفر بر صندلی استانداری مازندران نشستهاند، سید علیاکبر طاهایی، ربیع فلاح، محمد اسلامی، احمد حسینزادگان، سید محمود حسینیپور و یوسف نوری، پیش از مهدی یونسی رستمی به عنوان استاندار مازندران پیگیر ساخت این نیروگاه بودند و حالا شاید یونسی رستمی با توجه به نگاه ویژهای که دولت چهاردهم به مساله پسماند مازندران دارد، آخرین استانداری باشد که این طرح در زمان حضور او نیمهکاره است.
«مسعود پزشکیان»؛ مردی آرام در روزهایی سخت
کشورها در بحران، بیش از آنکه به صدای بلند نیاز داشته باشند، به اعصاب آرام و تصمیمات منطقی و عملی نیاز دارند و یکی از مهمترین ویژگیهای «مسعود پزشکیان» در این دوره، همین آرامش در تصمیمگیری، صداقت در رفتار و گفتار و پرهیز از واکنشهای هیجانی بود. او از همان آغاز فعالیت خود نشان داد که علاقهای به تولید دوقطبیهای جدید ندارد و ترجیح میدهد به جای افزودن بر شکافهای موجود، بر نقاط مشترک تکیه کند.
از دولتِ کارگر تا دولتِ معمار
دولتِ معمار، دیگر وارد مصالح و ملات نمیشود؛ او «کدهای ساختمانی مهارت» را مینویسد، «پلان شایستگی» را ترسیم میکند، «مهندسان ناظر» را بر کیفیت میگمارد و سپس عقب مینشیند تا بخش خصوصی، تشکلهای صنفی و نهادهای اجتماعی، ساختمان مهارت را با خلاقیت خود برپا کنند.
خشم و خرسندیِ توأمان
نکته مهم این است که قاطبه مردم از شنیدن خبر احتمال امضای این یادداشتتفاهم و توقفِ کامل جنگ، خرسند شدند و اقتضائات اقتصادی و الزامات معیشتی نیز امضای آن را هوشمندانه میداند اما برخی جریانات تندرو، منافع سیاسی یا اقتصادی خود را در تعارض با آن میبینند و به بازگشت کشور به شرایط عادی روی خوش نشان نمیدهند.