دورخیز بلند مدیران و کارمندان شهرداری ساری برای ورود به شورای شهر؛
شهرداریچیها به خط شدند
برای انتخابات هفتمین دوره شورای شهر مرکز استان مازندران، بیست و هشت نفر از نیروهای شهرداری ساری نامزد هستند که برخی جزو نامزدهای پیشتاز با شانس رأیآوری بالا در نظر گرفته میشوند و برخی نیز با این هدف آمدند که نام خود را مطرح و خود را برای حضور جدیتر در ادوار بعدی شورای شهر یا کرسیهای مدیریتی گرم کنند.
به گزارش تفکر، روز گذشته 8 نفر از داوطلبان شورای شهر ساری که سابقه حضور یا مدیریت در شهرداری مرکز استان را داشتند، با هدف هماهنگی بیشتر یا ائتلاف در دفتر محمدحسن محمدی کیادهی کنار هم نشستند.
این هشت نفر شامل «محمدحسن محمدی کیادهی»، «حسن رادنیا»، «عباس غلامی دودانگهای»، «علیرضا حمیدی ماهفروزمحلهای»، «مرتضی قربانی»، «حمید فولادیان»، «سعید نقیبی» و «فاطمه بریمانی ورندی» بودند که برخی از این افراد چون محمدی کیادهی، فرامرز نقیبی و سیدذوالفقار شریفی سابقه حضور و مدیریت در یک یا چند دوره شورای شهر مرکز استان مازندران را دارند و برخی نیز در شهرداری ساری سالها مدیر یا کارمند و کارشناس بوده یا هستند.
تمایل ورود شهرداریچیها به پارلمان شهری اتفاق تازهای نیست و در همه شهرها وجود دارد اما حضور شمار بالای نیروها در شهرداری مرکز استان که برخی از آنان سابقه تدریس در دانشگاه را دارند و برخی نیز مدیریتهای مختلف را در همین حوزه تجربه کردند، موجب شد این تمایل در انتخابات شورای شهر ساری بالا باشد.
برای انتخابات هفتمین دوره شورای شهر مرکز استان مازندران، بیست و هشت نفر از نیروهای شهرداری ساری نامزد هستند که برخی جزو نامزدهای پیشتاز با شانس رأیآوری بالا در نظر گرفته میشوند و برخی نیز با این هدف آمدند که نام خود را مطرح و خود را برای حضور جدیتر در ادوار بعدی شورای شهر یا کرسیهای مدیریتی گرم کنند.
افزون بر 8 نفری که در این جلسه حضور داشتند دیگر نیروهای شهرداری ساری که نامزد هفتمین دوره انتخابات شورای شهر ساری شدند عبارتند از «محمد فلاح»، «حبیب باقری»، «محمد قربانی»، «علیاکبر بابایی خارکشی»، «سید ابوذر شریفی الیردی»، «سید ذوالفقار شریفی الیردی»، «علیاصغر اجارستاقی»، «یاسر رضازاده تلوکلایی»، «محسن جواهریان»، «فرامرز نقیبی علمداردهی»، «معراج کمالی»، «مهین رحیمی تاکامی»، «محمود معلمکلایی»، «مهرداد جعفری میانایی»، «مهدی قاسمی»، «رضا نفجم آقمشهدی»، «علی سلطانی»، «سامان احمدپور»، «مهدی قادری» و «آرمان عطایی».
البته همانگونه که مرور نامها خود گویا است برخی از این شهرداریچیها مدعی رأی اول و دوم هستند و برخی از این نامها نیز آمدند تا خود را برای ادوار بعد گرم کنند یا در ادامه نظر مدیران بالادستی را به خود جلب کنند و بر یک کرسی مدیریتی در عمارت شهرداری یا سازمانهای تابعه بنشینند.
آنچه که برای شهروندان ساروی مسلّم است این است که شهرداری ساری با مشکلات متعددی دست به گریبان است و شورای دوره ششم نیز ضعیفترین و کمخاصیتترین شورا در شش دوره گذشته بود و انتخاب چندین شهردار و سرپرست، توقف کامل پروژههای عمرانی در مرکز استان مازندران و همچنین حاشیهسازیهایی که ورود استاندار مازندران را به دنبال داشت و شورا را تهدید به انحلال کرد، بهترین شاهد بر این مدعا است و ما امیدواریم شهروندان فهیم ساروی روز جمعه 11 اردیبهشت، نیروهایی کاردان و فرهیخته را روانه پارلمان شهری کنند تا بتوانند جایگاه این نهاد را ارتقا دهند، کارآمدی را جایگزین ناکارآمد کرده در نهایت بتوانند رضایت شهروندان ساروی را تأمین کنند.
«مسعود پزشکیان»؛ مردی آرام در روزهایی سخت
کشورها در بحران، بیش از آنکه به صدای بلند نیاز داشته باشند، به اعصاب آرام و تصمیمات منطقی و عملی نیاز دارند و یکی از مهمترین ویژگیهای «مسعود پزشکیان» در این دوره، همین آرامش در تصمیمگیری، صداقت در رفتار و گفتار و پرهیز از واکنشهای هیجانی بود. او از همان آغاز فعالیت خود نشان داد که علاقهای به تولید دوقطبیهای جدید ندارد و ترجیح میدهد به جای افزودن بر شکافهای موجود، بر نقاط مشترک تکیه کند.
از دولتِ کارگر تا دولتِ معمار
دولتِ معمار، دیگر وارد مصالح و ملات نمیشود؛ او «کدهای ساختمانی مهارت» را مینویسد، «پلان شایستگی» را ترسیم میکند، «مهندسان ناظر» را بر کیفیت میگمارد و سپس عقب مینشیند تا بخش خصوصی، تشکلهای صنفی و نهادهای اجتماعی، ساختمان مهارت را با خلاقیت خود برپا کنند.
خشم و خرسندیِ توأمان
نکته مهم این است که قاطبه مردم از شنیدن خبر احتمال امضای این یادداشتتفاهم و توقفِ کامل جنگ، خرسند شدند و اقتضائات اقتصادی و الزامات معیشتی نیز امضای آن را هوشمندانه میداند اما برخی جریانات تندرو، منافع سیاسی یا اقتصادی خود را در تعارض با آن میبینند و به بازگشت کشور به شرایط عادی روی خوش نشان نمیدهند.