به گزارش تفکر، رییس دانشگاه مازندران امروز شنبه در پی برگزاری آموزش و امتحانات دانشگاه بهصورت غیرحضوری در جمع اعضای هیأت علمی گفت: شرایط خاص کشور و برودت هوا منجر به مجازی شدن امتحانات پایان ترم دانشجویان شد.
وی گفت: گاهی اوقات مشکلاتی در این زمینه برای استادان و دانشجویان وجود دارد که ما با همکاری هم میتوانیم این مشکلات را برطرف و دانشگاه را بهتر اداره کنیم.
نماینده وزیر علوم در استان مازندران با اشاره به این مطلب که در حوزه آموزش ترکیبی که ترکیب آموزش سنتی و آموزش الکترونیکی است استادان و دانشجویان باید مهارتهایی را کسب کنند، گفت: با وجود نقصهایی که آموزشهای مجازی و الکترونیکی در دانشگاهها دارند، این آموزشها فوایدی هم به همراه دارند و منجر به ایجاد انعطافپذیری، شخصیسازی آموزش و بهبود نتایج یادگیری میشوند و از نظر اقتصاد آموزشی نیز به صرفه است البته باید بتوانیم نقصهای این روش را شناسایی و آنها را برطرف کنیم.
صالحی عمران در خصوص ارزشیابی امتحانات پایان ترم دانشگاه عنوان کرد: ارزشیابی حق استاد است و استاد میتواند از روش خاص خود استفاده کند البته اگر چه در آییننامه، برگزاری آزمون پایان ترم بیان شد اما در این زمینه ارزشیابی مستمر به عنوان یک روش موثر مطرح می باشد.
وی با اشاره به این مطلب که این ارزشیابی در طول سال تحصیلی و به تدریج صورت میگیرد و مزایای فراوانی برای دانشجویان، استادان و سیستمهای آموزشی دارد، گفت: این امر منجر به کاهش اضطراب امتحان، ایجاد انگیزه و مشارکت فعال برای دانشجویان، اصلاح برنامه درسی برای استادان دارد و از سوی دیگر در سیستم آموزشی نیز موجب کاهش افت تحصیلی و ارتقای کیفیت تحصیلی خواهد شد.
رییس دانشگاه مازندران از اعضای هیأت علمی دانشگاه مازندران خواست تا فعالیتهای خود را در راستای ارتقای آییننامه رتبهبندی دانشگاه انجام دهند و همچنین مهارتیسازی دروس و ورود به دنیای بازار کار دانشجویان را نیز در دستور کار خود داشته باشند.
گفتنی است دانشگاه مازندران یکی از دانشگاههای دولتی کشور با ۱۳ دانشکده شامل دانشکدههای شیمی، علوم پایه، علوم ریاضی، علوم انسانی و اجتماعی، حقوق و علوم سیاسی، هنر و معماری، علوم اقتصادی و اداری، الهیات و معارف اسلامی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، ادبیات و زبانهای خارجی، فنی و مهندسی، علوم دریایی و محیطی، میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی است که در ۲۵۷ رشته - گرایش دانشجو میپذیرد.

«مسعود پزشکیان»؛ مردی آرام در روزهایی سخت
کشورها در بحران، بیش از آنکه به صدای بلند نیاز داشته باشند، به اعصاب آرام و تصمیمات منطقی و عملی نیاز دارند و یکی از مهمترین ویژگیهای «مسعود پزشکیان» در این دوره، همین آرامش در تصمیمگیری، صداقت در رفتار و گفتار و پرهیز از واکنشهای هیجانی بود. او از همان آغاز فعالیت خود نشان داد که علاقهای به تولید دوقطبیهای جدید ندارد و ترجیح میدهد به جای افزودن بر شکافهای موجود، بر نقاط مشترک تکیه کند.
از دولتِ کارگر تا دولتِ معمار
دولتِ معمار، دیگر وارد مصالح و ملات نمیشود؛ او «کدهای ساختمانی مهارت» را مینویسد، «پلان شایستگی» را ترسیم میکند، «مهندسان ناظر» را بر کیفیت میگمارد و سپس عقب مینشیند تا بخش خصوصی، تشکلهای صنفی و نهادهای اجتماعی، ساختمان مهارت را با خلاقیت خود برپا کنند.
خشم و خرسندیِ توأمان
نکته مهم این است که قاطبه مردم از شنیدن خبر احتمال امضای این یادداشتتفاهم و توقفِ کامل جنگ، خرسند شدند و اقتضائات اقتصادی و الزامات معیشتی نیز امضای آن را هوشمندانه میداند اما برخی جریانات تندرو، منافع سیاسی یا اقتصادی خود را در تعارض با آن میبینند و به بازگشت کشور به شرایط عادی روی خوش نشان نمیدهند.