مدیرعامل شرکت گاز مازندران خبر داد:
قطعِ گاز ۵۸۰ ویلای خالی از سَکَنه در استان
«هژبر جوادی» امروز جمعه در جلسه کارگروه مصرف انرژی استان مازندران با اشاره به قطع گاز 580 ویلای خالی از سکنه که وسایل گرمایشی آنان روشن بود، گفت: مصرف گاز استان طی چهار روز گذشته به حدود ۳۸ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به مدتزمان مشابه در سال گذشته، افزایش داشته است.
به گزارش تفکر، مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه خط قرمز شرکت گاز، حفظ پایداری گاز در بخش خانگی است، افزود: در صورت بروز شرایط بحرانی، اولویت اصلی ما تأمین گاز خانوارها است و به همین دلیل پایش مستمر مصرف در بخشهای مختلف از جمله صنایع، ادارات و اماکن پرمصرف انجام میشود.
هژبر جوادی در خصوص قطع گاز ویلاهای خالی از سکنه توضیح داد: متأسفانه در برخی ویلاها با وجود عدم سکونت، وسایل گرمایشی روشن است که منجر به هدررفت انرژی میشود.
وی ادامه داد: گاز این اماکن پس از اخطار، قطع شده است و استفاده از وسایل گرمایشی در فضاهای باز در برخی واحدهای صنفی نیز شناسایی و با آن برخورد قانونی شده است.
جوادی با اشاره به نظارت جدی بر مصرف ادارات و دستگاههای دولتی نیز گفت: تمامی ادارات موظف به رعایت دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و کاهش حداقل ۲۰ درصدی مصرف نسبت به سال ۱۴۰۱ هستند و در موارد محدودی که این دستورالعمل رعایت نشده، حتی گاز برخی دستگاههای اجرایی قطع شده است.
وی به اقدامات فرهنگی و تشویقی در حوزه مدیریت مصرف اشاره کرد و گفت: پویش ملی کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز پارسال با مشارکت گسترده مردم مازندران برگزار و این استان موفق به کسب رتبه نخست کشور شد.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران افزود: در این پویش، بیش از ۸۰ میلیارد تومان جایزه شامل بخاری و پکیجهای راندمان بالا و بهسازی موتورخانهها به مشترکان اهدا شد.
جوادی با دعوت از مشترکان برای ثبتنام در سامانه نبض انرژی گفت: مشارکت در این سامانه علاوه بر بهرهمندی از جوایز، موجب کاهش هزینه گازبها میشود و مشترکانی که مصرف خود را ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش دهند، در پلههای پایین تعرفهای محاسبه میشوند.
«مسعود پزشکیان»؛ مردی آرام در روزهایی سخت
کشورها در بحران، بیش از آنکه به صدای بلند نیاز داشته باشند، به اعصاب آرام و تصمیمات منطقی و عملی نیاز دارند و یکی از مهمترین ویژگیهای «مسعود پزشکیان» در این دوره، همین آرامش در تصمیمگیری، صداقت در رفتار و گفتار و پرهیز از واکنشهای هیجانی بود. او از همان آغاز فعالیت خود نشان داد که علاقهای به تولید دوقطبیهای جدید ندارد و ترجیح میدهد به جای افزودن بر شکافهای موجود، بر نقاط مشترک تکیه کند.
از دولتِ کارگر تا دولتِ معمار
دولتِ معمار، دیگر وارد مصالح و ملات نمیشود؛ او «کدهای ساختمانی مهارت» را مینویسد، «پلان شایستگی» را ترسیم میکند، «مهندسان ناظر» را بر کیفیت میگمارد و سپس عقب مینشیند تا بخش خصوصی، تشکلهای صنفی و نهادهای اجتماعی، ساختمان مهارت را با خلاقیت خود برپا کنند.
خشم و خرسندیِ توأمان
نکته مهم این است که قاطبه مردم از شنیدن خبر احتمال امضای این یادداشتتفاهم و توقفِ کامل جنگ، خرسند شدند و اقتضائات اقتصادی و الزامات معیشتی نیز امضای آن را هوشمندانه میداند اما برخی جریانات تندرو، منافع سیاسی یا اقتصادی خود را در تعارض با آن میبینند و به بازگشت کشور به شرایط عادی روی خوش نشان نمیدهند.