مدیرکل حفاظت محیطزیست مازندران خبر داد:
اجرای طرح تفکیک زباله در روستاها به دست مردم
«محمدرضا کنعانی» در نشست با فعالان محیطزیست شهرستان عباسآباد به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در روستاهای استان مازندران اشاره کرد و گفت: این طرح با راهبری استاندار مازندران و با اتکا به مردم و جوامع محلی انجام میشود و توقع داریم باعث نهادینهسازی فرهنگ تفکیک شود.
به گزارش تفکر، مدیرکل حفاظت محیطزیست مازندران در نشست مشترک با سمنهای زیستمحیطی شهرستان عباسآباد با حضور فرماندار از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در روستاهای استان بدون وابستگی به پیمانکاران خصوصی خبر داد و گفت: این طرح با اتکا به مردم و جوامع محلی در حال اجراست.
وی با اشاره به اقدامات انجامشده در حوزه پسماند افزود: سیستمهای مدیریت شیرابه و فاضلاب مراکز دفع پسماند در حال بهبود است و امیدواریم تا پایان سال حدود ۷۰ درصد مشکلات پسماند استان به وضعیت مطلوب برسد.
مدیرکل محیطزیست مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش کیفیت هوا اشاره کرد و گفت: وجود شرایط پایدار جوی و ورود گرد و غبار از کانونهای خارج از استان موجب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق شده است.
• دهیاران و بخشداران مکلف شدهاند این طرح را جدی بگیرند
فرماندار عباسآباد نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح تفکیک زباله در شهرستان گفت: دهیاران و بخشداران مکلف شدهاند این طرح را جدی پیگیری کنند.
وی افزود: بحران آب و زباله از مهمترین چالشهای غرب مازندران است که حل آن نیازمند فرهنگسازی و ورود مردم به میدان است.
ساسان کابلی تأکید کرد: فرمانداری با تمام توان در کنار فعالان محیطزیستی خواهد بود و از هر طرح عملیاتی و کارشناسی استقبال میکنیم.
وی گفت: هدف از این نشست ایجاد گفتوگویی مستقیم با سمنهاست تا از طریق مطالبهگری درست به نتیجه مطلوب در حوزه محیط زیست دست پیدا کنیم.
در ادامه این نشست فعالان زیستمحیطی شهرستان عباسآباد نیز نظرات و پیشنهادهای خود را در مورد چالشهای زیستمحیطی منطقه ارائه کردند.
گفتنی است زباله زخم عمیق پیکر نحیف طبیعت شمال کشور است. زخمی که در ۲ دهه اخیر عمیقتر شده و مساحت آن نیز در نقاط مختلف شمال و بهویژه مازندران افزایش یافته است. جانمایی نامطلوب مکانهای دفن زباله مازندران در سه دهه اخیر سبب شده که اکنون مساحت عرصههای دپوی زباله در مازندران که عمدتا نیز در دل جنگلها قرار دارند به حدود ۲۰۰ هکتار برسد.

لینک کپی شد
ارسال نظرات
«مسعود پزشکیان»؛ مردی آرام در روزهایی سخت
کشورها در بحران، بیش از آنکه به صدای بلند نیاز داشته باشند، به اعصاب آرام و تصمیمات منطقی و عملی نیاز دارند و یکی از مهمترین ویژگیهای «مسعود پزشکیان» در این دوره، همین آرامش در تصمیمگیری، صداقت در رفتار و گفتار و پرهیز از واکنشهای هیجانی بود. او از همان آغاز فعالیت خود نشان داد که علاقهای به تولید دوقطبیهای جدید ندارد و ترجیح میدهد به جای افزودن بر شکافهای موجود، بر نقاط مشترک تکیه کند.
سیدمصطفی میرتبار
از دولتِ کارگر تا دولتِ معمار
دولتِ معمار، دیگر وارد مصالح و ملات نمیشود؛ او «کدهای ساختمانی مهارت» را مینویسد، «پلان شایستگی» را ترسیم میکند، «مهندسان ناظر» را بر کیفیت میگمارد و سپس عقب مینشیند تا بخش خصوصی، تشکلهای صنفی و نهادهای اجتماعی، ساختمان مهارت را با خلاقیت خود برپا کنند.
سید بهنام مهردل
خشم و خرسندیِ توأمان
نکته مهم این است که قاطبه مردم از شنیدن خبر احتمال امضای این یادداشتتفاهم و توقفِ کامل جنگ، خرسند شدند و اقتضائات اقتصادی و الزامات معیشتی نیز امضای آن را هوشمندانه میداند اما برخی جریانات تندرو، منافع سیاسی یا اقتصادی خود را در تعارض با آن میبینند و به بازگشت کشور به شرایط عادی روی خوش نشان نمیدهند.
تحریریه تفکر
به لطف دولت «نان» هم گران شد
«نان» یک ماده غذایی پایه است به این معنا که در سر همه سفرهها و در همه وعدههای غذایی مصرف میشود و در چنین شرایطی دولتمردان و نمایندگان باید هم در تأمین آن و هم در تثبیت قیمت آن، اهتمام ویژه داشته باشند در حالیکه روز گذشته و بدون اعلام قبلی، گران شد و این گرانی را مردم زمانی فهمیدند که برای خرید نان از واحدهای خبازی کارت کشیدند.
تحریریه تفکر