معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران تأکید کرد:
پرهیز از آزمون و خطا در مدیریتِ توسعه
«سیدامیر حسینیجو» در همایش یکروزه آموزش حکمرانی استانی برای فرمانداران و مدیران عضو شورای اداری استان مازندران که در شهرستان محمودآباد برگزار شد، گفت: همه ما باید از تجربیات ۴۷ سال گذشته بهدرستی استفاده کنیم و نباید زمانِ توسعه را با آزمون و خطا هدر دهیم.
به گزارش تفکر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: در شرایط فعلی برای دستیابی به توسعه پایدار، نگاه عملگرایانه در مدیریت این خطه از شمال برقرار شد چرا که استان فرصتی برای آزمون و خطایی دوباره ندارد.
وی گفت: اگر در بخشهای مختلف نقاط ضعفی وجود دارد باید شجاعت تغییر رویه را داشته باشیم تا زمینه گرهگشایی مشکلات مردم و توسعه و پیشرفت حاصل شود.
حسینیجو با تأکید بر اینکه شرایط کنونی کشور، استان و منطقه باید بهدرستی تحلیل شود و شرایط مد نظر قرار گیرد، گفت: برای تبیین امور و اجرای درست برنامهها، تشکیل کارگاههای آموزشی امری ضروری است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه امروز نیاز به اطلاعرسانی جامع داریم تا آگاهیهای لازم در بستر جامعه رخ دهد، گفت: در حال حاضر به تغییر در شیوه، رفتار و مدل نیاز داریم و بهطور قطع تغییر کار سختی است اما اجرا خواهد شد.
وی تصریح کرد: دنیا در گذشته این تغییرات را تجربه کرد و به این شناخت رسید که برای زندگی بهتر باید هوشمندانه کار کرد.
حسینیجو افزود: امروز مدیریت استان بر اصلاح امور و تغییرات ساختاری تأکید دارند و برگزاری دورههای آموزشی در این بخش کمککار خواهد بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در همین زمینه افزود: نگاه نماینده عالی دولت چهاردهم در استان اصلاح امور در حوزه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار است.
حسینیجو مازندران را استانی با ظرفیتهای منحصربهفرد خواند و افزود: برخورداری از مواهب طبیعی، صنایع دستی و امکانات ویژه تنها بخشی از مزیتهای این استان است اما آنچه مازندران را متمایز میکند نیروی انسانی توانمند، تحصیلکرده و دارای رشتههای متنوع دانشگاهی است که در تمام نقاط استان ظرفیتآفرینی میکند.
گفتنی است دوره یک روزه آموزش حکمرانی برای فرمانداران و مدیران عضو شورای اداری مازندران امروز پنجشنبه به میزبانی استانداری مازندران و با حضور «علیرضا براتی» معاون آموزش مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور و «ابوطالب شفقت» مشاور عالی مدرسه حکمرانی شهید بهشتی در شهرستان محمودآباد برگزار شد.

«مسعود پزشکیان»؛ مردی آرام در روزهایی سخت
کشورها در بحران، بیش از آنکه به صدای بلند نیاز داشته باشند، به اعصاب آرام و تصمیمات منطقی و عملی نیاز دارند و یکی از مهمترین ویژگیهای «مسعود پزشکیان» در این دوره، همین آرامش در تصمیمگیری، صداقت در رفتار و گفتار و پرهیز از واکنشهای هیجانی بود. او از همان آغاز فعالیت خود نشان داد که علاقهای به تولید دوقطبیهای جدید ندارد و ترجیح میدهد به جای افزودن بر شکافهای موجود، بر نقاط مشترک تکیه کند.
از دولتِ کارگر تا دولتِ معمار
دولتِ معمار، دیگر وارد مصالح و ملات نمیشود؛ او «کدهای ساختمانی مهارت» را مینویسد، «پلان شایستگی» را ترسیم میکند، «مهندسان ناظر» را بر کیفیت میگمارد و سپس عقب مینشیند تا بخش خصوصی، تشکلهای صنفی و نهادهای اجتماعی، ساختمان مهارت را با خلاقیت خود برپا کنند.
خشم و خرسندیِ توأمان
نکته مهم این است که قاطبه مردم از شنیدن خبر احتمال امضای این یادداشتتفاهم و توقفِ کامل جنگ، خرسند شدند و اقتضائات اقتصادی و الزامات معیشتی نیز امضای آن را هوشمندانه میداند اما برخی جریانات تندرو، منافع سیاسی یا اقتصادی خود را در تعارض با آن میبینند و به بازگشت کشور به شرایط عادی روی خوش نشان نمیدهند.