فرماندار مرکز استان مازندران در مراسم تجلیل از فعالان رسانه:
دقت، شجاعت و تعهد به منافع اجتماعی سه رکن کار خبرنگاران است
«محمدعلی نوبخت» با اشاره به اهمیت نقش فعالان رسانه گفت: ما باید به خبرنگاران توجه ویژه داشته باشیم، خبرنگاران ناظران مدنی جامعه هستند و دقت، شجاعت و تعهد به منافع اجتماعی سه رکن مهم کار آنان است.
به گزارش تفکر، فرماندار مرکز استان در مراسم تجلیل از خبرنگاران با بیان اینکه مسائل و چالشها باید با نقد سازنده بیان شود، افزود: تلاش همه شما اصحاب رسانه را قدر میدانم و تأکید دارم که همه ما در گفتار و عمل باید اصول اخلاقی را رعایت کنیم.
نوبخت با بیان اینکه ما باید تمرین دموکراسی کنیم خاطرنشان کرد: بنا نیست همواره به وحدت نظر برسیم اما باید گفتوگو کنیم. امروز مخرج مشترک ما، وطن و هموطن است و همه کسانی که به ایران و ایرانی عشق میورزند در این دایره قرار دارند.
وی تأکید کرد: همه ما در عرصههای مختلف نیازمند اصلاح در رفتار هستیم و خبرنگاران میتوانند با نگاه فنی و کارشناسی شرایط بهتری را برای توسعه و پیشرفت رقم بزنند.
نوبخت با اشاره به نقش جوانان گفت: جوانان فرصتی ارزشمند هستند که در کنار ما رشد کرده و مطالبهگری داشتهاند و نگاه آنان میتواند شرایط مطلوبتری ایجاد کند.
نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به نزدیکی سالروز شهادت رجایی و باهنر، یاد و خاطره شهدای دولت را گرامی داشت و اعلام کرد: در هفته دولت ۲۰۱ پروژه با اعتبار ۱۱۰۰ میلیارد تومان افتتاح میشود که ۱۰۴ پروژه شهری است و این پروژهها با پیگیریهای استاندار مازندران عملیاتی شده است.
فرماندار ساری با قدردانی از اقدامات استاندار مازندران گفت: دکتر یونسی مدیری انقلابی، ایثارگر و عملگراست که پیگیریهای ملی بسیاری داشته است. در پروژه زبالهسوز شخصاً ورود کردند و اعتبار برای تجهیزات آن تأمین شد. همچنین پروژه جاده ساری–تاکام به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داشت که با پیگیری ایشان تأمین شد.
وی افزود: در ابتدای سال در شهرستان ساری اجرای ۱۱۶ برنامه شامل ۳۳ پروژه عمرانی، ۷۶ پروژه اقتصادی و ۱۶ پروژه سیاسی در دستور کار قرار گرفت. در جنگ دوازده روزه نیز ستاد مدیریت بحران تشکیل شد.
نوبخت با تأکید بر ضرورت حمایت رسانهها گفت: به استاندار نیز گفتهام که ساری بیش از فرماندار به شورای شهر و شهردار قوی نیازمند است. در انتخاب شورا، مجلس و ریاست جمهوری ملاک عمل ما قانون خواهد بود و باور داریم دستور کار نظام را مردم تعیین میکنند؛ آنچه مردم میپسندند باید عملی شود.
وی افزود: ما رفتنی هستیم اما ایران و مازندران عزیز ماندگار است. برای رسیدن به توسعه پایدار نیازمند اصلاحات ساختاری در نظام اداری و اجرایی هستیم و مردم باید به ما نمره قبولی دهند.
فرماندار ساری همچنین با اشاره به فعالیتهای حوزه بانوان گفت: با پیگیریهای خانم سهرابی شرایط بهتری در حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فراهم خواهد شد. تشکیل شورای سیاستگذاری بانوان، ۶۲ انتصاب و حضور بانوان توانمند نشان داد که باور به عفاف و حجاب در کنار نقشآفرینی اجتماعی وجود دارد.
وی در پایان تأکید کرد: مسائل استان باید در خود استان مطرح و حل شود. ما به عفاف و حجاب معتقدیم و توصیهها باید عملیاتی شود. دغدغه استاندار این است که علاوه بر رفاه، اقتصاد و معیشت مردم، به مبانی اعتقادی نیز توجه کنیم. تمام تلاش ما این است که ناترازی انرژی برطرف شود و دولت چهاردهم در مسیر امام، انقلاب و رهبری حرکت میکند.
گفتنی است در پایان این مراسم از فعالان رسانه مرکز استان با اهدای شاخه گل و لوح تقدیر، تجلیل بهعمل آمد.

«مسعود پزشکیان»؛ مردی آرام در روزهایی سخت
کشورها در بحران، بیش از آنکه به صدای بلند نیاز داشته باشند، به اعصاب آرام و تصمیمات منطقی و عملی نیاز دارند و یکی از مهمترین ویژگیهای «مسعود پزشکیان» در این دوره، همین آرامش در تصمیمگیری، صداقت در رفتار و گفتار و پرهیز از واکنشهای هیجانی بود. او از همان آغاز فعالیت خود نشان داد که علاقهای به تولید دوقطبیهای جدید ندارد و ترجیح میدهد به جای افزودن بر شکافهای موجود، بر نقاط مشترک تکیه کند.
از دولتِ کارگر تا دولتِ معمار
دولتِ معمار، دیگر وارد مصالح و ملات نمیشود؛ او «کدهای ساختمانی مهارت» را مینویسد، «پلان شایستگی» را ترسیم میکند، «مهندسان ناظر» را بر کیفیت میگمارد و سپس عقب مینشیند تا بخش خصوصی، تشکلهای صنفی و نهادهای اجتماعی، ساختمان مهارت را با خلاقیت خود برپا کنند.
خشم و خرسندیِ توأمان
نکته مهم این است که قاطبه مردم از شنیدن خبر احتمال امضای این یادداشتتفاهم و توقفِ کامل جنگ، خرسند شدند و اقتضائات اقتصادی و الزامات معیشتی نیز امضای آن را هوشمندانه میداند اما برخی جریانات تندرو، منافع سیاسی یا اقتصادی خود را در تعارض با آن میبینند و به بازگشت کشور به شرایط عادی روی خوش نشان نمیدهند.