مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به کاهش ذخایر خونی:
مازندران بیش از دیگر استانها به خون نیاز دارد
«عبداله محمدی فیروزجایی» با اشاره به کاهش مراجعهکنندگان و لزوم تأمین ذخایر خون در روزهای گرم و پرتردد تابستان، نیاز روزانه استان به فرآوردههای خونی را ۶۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: استان مازندران بهخاطر شرایط خاص خود بیش از سایر استانها به خون نیاز دارد.
به گزارش تفکر، مدیرکل انتقال خون مازندران همچنین گفت: در حال حاضر استان به گروههای خونی A مثبت و منفی و O منفی و O مثبت نیاز بیشتری دارد.
وی ادامه داد: استان مازندران به دلیل آمار بالای بیماران خاص مانند دو هزار و ۵۰۰ تالاسمی که بهطور منظم نیاز به تزریق خون تازه دارند، داشتن ۴۷ مرکز درمانی و بیمارستان، مراکز متعدد جراحی قلب باز و همچنین آمار بالای سوانح و تصادفات جادهای بهواسطه گردشگر پذیری، از معدود استانهای کشور است که مصرف خون بسیار بالایی دارد.
مدیرکل انتقال خون استان خاطرنشان کرد: لازم است بیش از ۶۰۰ نفر در طول روز به مراکز اهدای خون در سطح استان مراجعه کنند تا بتوان این تعداد واحد خون را تأمین کرد.
وی از هماستانیها بهویژه جوانان و بانوان که در گروه سنی ۱۸ سال تا ۶۵ سال قرار دارند، خواست که اهدای خون را در الویت برنامههای خود قرار دهند تا با کاهش ذخایر خونی روبهرو نشویم.
محمدی فیروزجایی یادآور شد: مردان سالی چهار بار هر سه ماه یک بار و بانوان سالی سه بار هر چهار ماه یک بار میتوانند خون خود را اهدا کنند.
وی در ادامه به ساعت پذیرش مراکز اهدای خون استان اشاره کرد و گفت: مرکز اهدای خون ساری و بابل شنبه تا چهارشنبه از ۷:۳۰ صبح تا ۱۹:۳۰ و پنجشنبهها از ۷:۳۰ تا ۱۳، مرکز اهدای خون آمل در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ۷:۳۰ تا ۱۴ و روزهای یکشنبه و سهشنبه از ۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ و پنجشنبهها تا ساعت ۱۳ در خدمت علاقمندان و داوطلبان عزیز اهدای خون خواهند بود.
مدیرکل انتقال خون استان تصریح کرد: ساعت پذیرش مراکز اهدای خون چالوس، تنکابن و بهشهر در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و مراکز خونگیری نور، رامسر و قائمشهر نیز شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳ دایر میباشد.
وی ادامه داد: سامانه خونگیری نکا هر هفته روزهای شنبه، مرکز گلوگاه شنبه و چهارشنبه و مرکز خونگیری بابلسر نیز در روزهای فرد هفته از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۳ آماده پذیرش اهداکنندگان خون هستند.
«مسعود پزشکیان»؛ مردی آرام در روزهایی سخت
کشورها در بحران، بیش از آنکه به صدای بلند نیاز داشته باشند، به اعصاب آرام و تصمیمات منطقی و عملی نیاز دارند و یکی از مهمترین ویژگیهای «مسعود پزشکیان» در این دوره، همین آرامش در تصمیمگیری، صداقت در رفتار و گفتار و پرهیز از واکنشهای هیجانی بود. او از همان آغاز فعالیت خود نشان داد که علاقهای به تولید دوقطبیهای جدید ندارد و ترجیح میدهد به جای افزودن بر شکافهای موجود، بر نقاط مشترک تکیه کند.
از دولتِ کارگر تا دولتِ معمار
دولتِ معمار، دیگر وارد مصالح و ملات نمیشود؛ او «کدهای ساختمانی مهارت» را مینویسد، «پلان شایستگی» را ترسیم میکند، «مهندسان ناظر» را بر کیفیت میگمارد و سپس عقب مینشیند تا بخش خصوصی، تشکلهای صنفی و نهادهای اجتماعی، ساختمان مهارت را با خلاقیت خود برپا کنند.
خشم و خرسندیِ توأمان
نکته مهم این است که قاطبه مردم از شنیدن خبر احتمال امضای این یادداشتتفاهم و توقفِ کامل جنگ، خرسند شدند و اقتضائات اقتصادی و الزامات معیشتی نیز امضای آن را هوشمندانه میداند اما برخی جریانات تندرو، منافع سیاسی یا اقتصادی خود را در تعارض با آن میبینند و به بازگشت کشور به شرایط عادی روی خوش نشان نمیدهند.