استاندار مازندران در مراسم تجلیل از واحدهای صنعتی و معدنی به میزبانی خانه صمت استان:
وظیفه ما حمایت از بخش خصوصی است
«مهدی یونسی رستمی» ضمن تأکید بر اینکه وظیفه بخش دولتی حمایت از بخش خصوصی گفت: بابت ناترازی انرژی از شما عذرخواهی میکنم و لازم میدانم بگویم که این مشکل به دولت چهاردهم به ارث رسیده است اما دولت تمرکز خود را بر این گذاشت تا بدون اینکه دنبال مقصر بگردد، مشکل را تدبیر کند.
به گزارش تفکر، استاندار مازندران در همی زمینه ادامه داد: من حدود شش ماه است که آمدم و هر روز مشکلات آب و برق و گاز داریم و یکی از مشکلات ما تحریم است که به کشور لطمه بسیاری زد.
وی ضمن تاکید بر نیاز صنعت استان به تکنولوژیهای جدید گفت: دعوت من از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با همین هدف بود تا صنایع استان را با تکنولوژیهای جدید آشنا کند.
استاندار مازندران در ادامه گفت: بخش دولتی نباید در کار بخش خصوصی مداخله کند، کار ما ریلگزاری و حمایت است و تلاش داریم فضا را برای فعالان بخش خصوصی هموار کنیم.
یونسی رستمی افزود: من به شما صنعتگران عزیز و توليدکنندگان گرانقدر باور دارم و فکر میکنم شما این توان را دارید که در استان مازندران به تولید ثروت کمک کنید و مازندران را به سمت توسعه جلو ببرید.
وی با اشاره با اینکه مازندران، استانی امن است گفت: سرمایهگذاری و توسعه پایدار ایجاد نخواهد شد مگر به شرط امنیت و ما خوشحال هستیم که این امنیت پایدار در استان مازندران وجود دارد و من امیدوارم مذاکرات غیرمستقیم هم به نتیجه برسد و شاهد رونق سرمایهگذاری در مازندران باشیم.
مهدی یونسی رستمی به گفتمان وفاق اشاره کرد و گفت: ۱۸۳ نیرو تغییر دادم که بدون استثنا تحصيلات عالیه دانشگاهی دارند و حدود ۵۰ نفر از جوانان و بانوان را به کار گرفتم چون باور دارم باید نگرش خود را در حوزه مدیریت تغییر دهیم.
استاندار مازندران خاطرنشان کرد: صادرات مازندران حدود ۴۰۰ میلیون دلار است که با توجه به زیرساختهایی که مازندران دارد، این مبلغ بسیار ناچیز است و لازم است صادرات مازندران افزایش یابد.
مهدی یونسی رستمی در ادامه با اشاره به عزم استانداری برای تعیین تکلیف طرحهای نیمهتمام در مازندران گفت: اقتصاد استان نیاز به توسعه دارد و توسعه اقتصادی مازندران فقط با حضور و حمایت شما فعالان بخش خصوصی امکانپذیر خواهد شد.
گفتنی است در پایان این مراسم از تعدادی از واحدهای نمونه تولیدی و صنعتی تجلیل بهعمل آمد.

«مسعود پزشکیان»؛ مردی آرام در روزهایی سخت
کشورها در بحران، بیش از آنکه به صدای بلند نیاز داشته باشند، به اعصاب آرام و تصمیمات منطقی و عملی نیاز دارند و یکی از مهمترین ویژگیهای «مسعود پزشکیان» در این دوره، همین آرامش در تصمیمگیری، صداقت در رفتار و گفتار و پرهیز از واکنشهای هیجانی بود. او از همان آغاز فعالیت خود نشان داد که علاقهای به تولید دوقطبیهای جدید ندارد و ترجیح میدهد به جای افزودن بر شکافهای موجود، بر نقاط مشترک تکیه کند.
از دولتِ کارگر تا دولتِ معمار
دولتِ معمار، دیگر وارد مصالح و ملات نمیشود؛ او «کدهای ساختمانی مهارت» را مینویسد، «پلان شایستگی» را ترسیم میکند، «مهندسان ناظر» را بر کیفیت میگمارد و سپس عقب مینشیند تا بخش خصوصی، تشکلهای صنفی و نهادهای اجتماعی، ساختمان مهارت را با خلاقیت خود برپا کنند.
خشم و خرسندیِ توأمان
نکته مهم این است که قاطبه مردم از شنیدن خبر احتمال امضای این یادداشتتفاهم و توقفِ کامل جنگ، خرسند شدند و اقتضائات اقتصادی و الزامات معیشتی نیز امضای آن را هوشمندانه میداند اما برخی جریانات تندرو، منافع سیاسی یا اقتصادی خود را در تعارض با آن میبینند و به بازگشت کشور به شرایط عادی روی خوش نشان نمیدهند.