دادستان بهشهر با اشاره به مرگ دختر جوان در جنگل بهشهر:
شواهدی مبنی بر قتل وجود ندارد؛ موضوع تحت بررسی است
«هادی فولادی» امروز جمعه با اشاره به مرگ دختر جوان در جنگل بهشهر که در فضای مجازی «قتل فجیع» توصیف شد، گفت: متوفی چندین بار اقدام به خودکشی ناموفق داشته است و هیچ علائمی نیز مبنی بر به کار بردن زور و ضرب و جرح و قتل در این پرونده وجود ندارد.
به گزارش تفکر، وی در این خصوص توضیح داد: طی تماس مرجع انتظامی بهشهر با دادستانی، فوراً بازپرس ویژه قتل به محل حادثه اعزام و دستورات قضائی لازم در این خصوص صادر شد.
دادستان بهشهر ادامه داد: پیرو تحقیقات قضائی صورت گرفته مشخص شد، متوفی تحت درمان روانپزشک بوده و چندین بار اقدام به خودکشی ناموفق داشته است.
فولادی افزود: از طرفی، طبق اظهارات مادر متوفی در بازپرسی بهشهر، روز قبل از حادثه، مشارالیه با خوردن قرص، اقدام به خودکشی کرده بود که با انتقال بهموقع به بیمارستان از مرگ نجات یافته است.
دادستان بهشهر یادآور شد: متوفی با حضور در جنگل جاده عباسآباد بهشهر تصمیم به خودکشی گرفته و با ارسال پیامی به یکی از اقوام در خارج از کشور و همچنین یکی از دوستانش خود، تصمیم خود را اطلاع داده بود.
فولادی با اشاره به ارسال موقعیت مکان وقوع حادثه توسط متوفی برای یکی از دوستان سابق خود، تصریح کرد: در پی ارسال این پیام، دوست متوفی، سریعاً به محل واقعه رفته و همزمان با مرکز اورژانس نیز تماس گرفته شده است.
دادستان بهشهر با بیان اینکه مشارالیه با حضور نیروهای اورژانس فوراً به بیمارستان منتقل شده است، افزود: با دستور بازپرس ویژه قتل، فردی که در صحنه حضور داشته جهت تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفته است.
فولادی تصریح کرد: پیرو تحقیقات بازپرس ویژه قتل، اظهارات مادر دختر، عدم وجود علائم مبنی بر به کار بردن زور و ضرب و جرح روی بدن وی، سابقه پزشکی متوفی، خودکشیهای مکرر و جمیع مدارک و شواهد موجود، تاکنون دلیلی بر قتل نیز مشاهده نشده است.
این مقام قضایی با بیان اینکه علت تامه فوت در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: پرونده مذکور همراه با سرعت و دقت در دادسرای شهرستان در حال رسیدگی است و تحقیقات تکمیلی در خصوص کشف زوایای دیگر پرونده و مرتبطان احتمالی ادامه دارد.
«مسعود پزشکیان»؛ مردی آرام در روزهایی سخت
کشورها در بحران، بیش از آنکه به صدای بلند نیاز داشته باشند، به اعصاب آرام و تصمیمات منطقی و عملی نیاز دارند و یکی از مهمترین ویژگیهای «مسعود پزشکیان» در این دوره، همین آرامش در تصمیمگیری، صداقت در رفتار و گفتار و پرهیز از واکنشهای هیجانی بود. او از همان آغاز فعالیت خود نشان داد که علاقهای به تولید دوقطبیهای جدید ندارد و ترجیح میدهد به جای افزودن بر شکافهای موجود، بر نقاط مشترک تکیه کند.
از دولتِ کارگر تا دولتِ معمار
دولتِ معمار، دیگر وارد مصالح و ملات نمیشود؛ او «کدهای ساختمانی مهارت» را مینویسد، «پلان شایستگی» را ترسیم میکند، «مهندسان ناظر» را بر کیفیت میگمارد و سپس عقب مینشیند تا بخش خصوصی، تشکلهای صنفی و نهادهای اجتماعی، ساختمان مهارت را با خلاقیت خود برپا کنند.
خشم و خرسندیِ توأمان
نکته مهم این است که قاطبه مردم از شنیدن خبر احتمال امضای این یادداشتتفاهم و توقفِ کامل جنگ، خرسند شدند و اقتضائات اقتصادی و الزامات معیشتی نیز امضای آن را هوشمندانه میداند اما برخی جریانات تندرو، منافع سیاسی یا اقتصادی خود را در تعارض با آن میبینند و به بازگشت کشور به شرایط عادی روی خوش نشان نمیدهند.