برابر اعلام معاون استاندار مازندران و بهرغم افزایش محسوس دما؛
تعطیلیهای عجیب و خسارتبار ادامه دارد
در شرایطی که این روزها همه ادارات، موسسات مالی و بانکها تعطیل هستند و تبادلات مالی برای مردم مقدور نیست، چگونه دلار، سکه و طلا راه خود را باز میکنند و بهشکلی مرموز بالا میروند؟ آیا از این رهگذر چه ضربهای به اقتصاد وارد میشود و چه کسانی دارند منتفع میشوند؟
به گزارش تفکر، برابر اعلام «عیسی قاسمی طوسی» ادارات، موسسات غیردولتی و بانکهای مازندران فردا -سهشنبه ۲۳ بهمن - نیز تعطیل هستند و فعالیت مدارس و مراکز آموزش عالی، آنلاين ميباشد؛ آن هم در شرایطی که امروز شاهد افزایش محسوس دما در بسیاری از شهرهای استان بودهایم و بد نیست کسی برای مردم توضیح دهد دلیل ادامه این تعطیلیهای مشکوک و خسارتبار چیست ؟
■سهشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۳؛ تعطیل !
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندای گفت: با توجه به لزوم مديريت مصرف انرژي، با تصویب کارگروه مدیریت مصرف انرژی استانداری مازندران همه ادارات و بانکهای استان به جز مراکز امدادی، درمانی و خدماتی تعطیل هستند.
عیسی قاسمی طوسی افزود: فعالیت مدارس و مراکز آموزش عالی در بستر فضای مجازی و به صورت برخط انجام میشود که لازم است اولیای مدارس و معلمان هماهنگی لازم را در این زمینه با خانوادهها داشته باشند.
وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع مصرف انرژی، پایش لازم در خصوص خاموش بودن همه سیستمهای گرمایشی و روشنایی در مراکز مذکور باید انجام شود.
عیسی قاسمی طوسی، تصریح کرد: تعطیلی روز سهشنبه شامل برگزار نشدن امتحانات در مراکز آموزشی اعم از مدارس، دانشگاهها و همچنین همایشها و سمینارها نیز میشود.
نکتهای که ما متوجه نمیشویم این است که آیا مسئولان تصمیمگیر، محاسبه خسارت از این تعطیلیهای مشکوک دارند یا خیر؟ حتما که دارند و کاش مردم هم بدانند !
در شرایطی که این روزها همه ادارات، موسسات مالی و بانکها تعطیل هستند و تبادلات مالی برای مردم مقدور نیست، چگونه دلار، سکه و طلا راه خود را باز میکنند و بهشکلی مرموز بالا میروند؟ آیا از این رهگذر چه ضربهای به اقتصاد وارد میشود و چه کسانی دارند منتفع میشوند؟
این وسط، پای سود و منفعت چه کسانی در میان است که قاطبهی مردم باید تن به این تعطیلیهای عجیبغریب بدهند؛ چرا که نه تنها ادارات و مدارس، که تمام زندگی ملت در این روزها تعطیل است !...
«مسعود پزشکیان»؛ مردی آرام در روزهایی سخت
کشورها در بحران، بیش از آنکه به صدای بلند نیاز داشته باشند، به اعصاب آرام و تصمیمات منطقی و عملی نیاز دارند و یکی از مهمترین ویژگیهای «مسعود پزشکیان» در این دوره، همین آرامش در تصمیمگیری، صداقت در رفتار و گفتار و پرهیز از واکنشهای هیجانی بود. او از همان آغاز فعالیت خود نشان داد که علاقهای به تولید دوقطبیهای جدید ندارد و ترجیح میدهد به جای افزودن بر شکافهای موجود، بر نقاط مشترک تکیه کند.
از دولتِ کارگر تا دولتِ معمار
دولتِ معمار، دیگر وارد مصالح و ملات نمیشود؛ او «کدهای ساختمانی مهارت» را مینویسد، «پلان شایستگی» را ترسیم میکند، «مهندسان ناظر» را بر کیفیت میگمارد و سپس عقب مینشیند تا بخش خصوصی، تشکلهای صنفی و نهادهای اجتماعی، ساختمان مهارت را با خلاقیت خود برپا کنند.
خشم و خرسندیِ توأمان
نکته مهم این است که قاطبه مردم از شنیدن خبر احتمال امضای این یادداشتتفاهم و توقفِ کامل جنگ، خرسند شدند و اقتضائات اقتصادی و الزامات معیشتی نیز امضای آن را هوشمندانه میداند اما برخی جریانات تندرو، منافع سیاسی یا اقتصادی خود را در تعارض با آن میبینند و به بازگشت کشور به شرایط عادی روی خوش نشان نمیدهند.