مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد
گاز مونواکسید کربن جان ۱۳ تن را در مازندران گرفت
علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با بیان این که، مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان طی ۹ ماهه امسال ۵۳ درصد کاهش یافته است، گفت: اما با این حال در مدت یاد شده، ۱۳ نفر به دلیل گازگرفتگی در این خطه از شمال کشور جان باختند.
به گزارش تفکر،
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان این که، مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان طی ۹ ماهه امسال ۵۳ درصد کاهش یافته است، گفت: اما با این حال در مدت یاد شده، ۱۳ نفر به دلیل گازگرفتگی در این خطه از شمال کشور جان باختند.
امروز ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران نوشت:
آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان از ابتدای امسال تا پایان آذر نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش ۵۳ درصدی داشت.
علی عباسی با هشدار به هموطنان در نحوه استفاده از وسایل گاز سوز افزود: در این مدت ۱۳ نفر (همگی مرد) در اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان جان خود را از دست دادند که این کاهش نشان دهنده این است که هموطنان ما به هشدارهای کارشناسان مربوطه در استفاده از وسایل گاز سوز توجه لازم را دارند.
عباسی گفت: بر اساس آمار ساری با پنج و تنکابن با ۲ فوتی بیشترین و شهرستان های بابلسر، نور، بهشهر، فریدون کنار، چالوس و قائمشهر هر کدام با یک فوتی کمترین فوتی گزارش شده است.
وی ادامه داد: اردیبهشت با پنج فوتی، فروردین با سه و آبان با ۲ فوتی بیشترین و شهریور، مهر و آذر هر کدام با یک فوتی گزارش شده است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان با تأکید بر ارتباط مستقیم تغییرات جوی و افزایش مرگ و میر ناشی از گازگرفتگی، گفت: تغییرات ناگهانی جوی مانند کاهش دما، بارشهای پیش بینی نشده و عدم آمادگی هموطنان برای استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد ارتباط مستقیم با افزایش آمار مرگ و میر با این کشنده خاموش دارد از هموطنان درخواست کرد با رعایت نکات ایمنی و توصیههای ارائه شده مانع از وقوع مخاطرات جانی و حوادث تلخ برای خود و عزیزانشان شوند.
«مسعود پزشکیان»؛ مردی آرام در روزهایی سخت
کشورها در بحران، بیش از آنکه به صدای بلند نیاز داشته باشند، به اعصاب آرام و تصمیمات منطقی و عملی نیاز دارند و یکی از مهمترین ویژگیهای «مسعود پزشکیان» در این دوره، همین آرامش در تصمیمگیری، صداقت در رفتار و گفتار و پرهیز از واکنشهای هیجانی بود. او از همان آغاز فعالیت خود نشان داد که علاقهای به تولید دوقطبیهای جدید ندارد و ترجیح میدهد به جای افزودن بر شکافهای موجود، بر نقاط مشترک تکیه کند.
از دولتِ کارگر تا دولتِ معمار
دولتِ معمار، دیگر وارد مصالح و ملات نمیشود؛ او «کدهای ساختمانی مهارت» را مینویسد، «پلان شایستگی» را ترسیم میکند، «مهندسان ناظر» را بر کیفیت میگمارد و سپس عقب مینشیند تا بخش خصوصی، تشکلهای صنفی و نهادهای اجتماعی، ساختمان مهارت را با خلاقیت خود برپا کنند.
خشم و خرسندیِ توأمان
نکته مهم این است که قاطبه مردم از شنیدن خبر احتمال امضای این یادداشتتفاهم و توقفِ کامل جنگ، خرسند شدند و اقتضائات اقتصادی و الزامات معیشتی نیز امضای آن را هوشمندانه میداند اما برخی جریانات تندرو، منافع سیاسی یا اقتصادی خود را در تعارض با آن میبینند و به بازگشت کشور به شرایط عادی روی خوش نشان نمیدهند.