به گزارش تفکر، بعد از چند سال، این اولین بار است که یک استاندار در بدو حضورش در ساختمان سفید استانداری، میخواهد پای حرف اعضای تنها تشکل رسمی رسانهای مارندران بنشیند. بعد از چند سال، این اولین بار است که یک استاندار در بدو حضورش در ساختمان سفید استانداری، میخواهد پای حرف اعضای تنها تشکل رسمی رسانهای مارندران بنشیند.
جلسه دیدار اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات مازندران با «مهدی یونسی رستمی» با کمی تاخیر ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه ظهر امروز ۱۲ دیماه آغاز شد.
استاندار مازندران بسیار خودمانی و راحت سر حرف را باز میکند. ساسان شیخی رئیس هیات مدیره خانه، گزارشی از نحوه کار و عملکرد خانه مطبوعات و رسانههای استان میدهد و یونسی بعضاً از میان حرفهای شیخی یادداشت بر میدارد و همانجا دستورهایی هم برای پارهای از هماهنگیها صادر میکند.
اعضای خانه مطبوعات خود را معرفی میکنند، بیشترشان از غرب مازندران هستند و این لبخندی به لب یونسی مینشاند که چرا همه اعضا اهل نوشهر و چالوس و رامسراند؛ بالاخره دو خانم از هیأت مدیره از بابل و سوادکوه با معرفی خود به استاندار، خیالش را از تعادل غرب و شرق راحت میکنند.
نوبت به استاندار مازندران که رسید از هر دری سخن گفت؛ از مهمترین چالش استان یعنی پسماند گفت که تقریباً هر روز با مسائل، جلسهها و بازدیدهای مربوط به آن درگیر است.
از مشاورانش گفت که اغلب دانشگاهی هستند و با مشورت با آنها کارها را پیش میبرد، تا تهی بودن استان از نیروهای جوان که سعی کرد این خلأ را با انتصابهای اخیرش جبران کند.
از ۲۷۰۰ پروژه نیمهتمام مازندران گفت که اولویت او هستند و همین موجب شد تأکید کند کلنگ پروژهای را بر زمین نخواهد زد مگر اینکه خودش بتواند آن را افتتاح کند.
استاندار مازندران در توصیف صبر و مهربانی مردم استان گفت: مردم ما همانهایی هستند که قطعنشدن برق در شب یلدا آنقدر برایشان مهم بود که صدها تماس تقدیر و تشکر داشتیم، در حالی که برخورداری از برق، حق آنهاست.
■در ادامه این نشست، اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات و رسانهها نیز چند مورد از مسائل معتنابه رسانه استان را مطرح و همکاری استاندار، جهت حل آنها را جهت رفاه خبرنگاران درخواست کردند.
«عشرت کراری» مدیر پایگاه خبری تحلیلی «تفکر» از استاندار پرسید آیا تیتری از رسانهها بوده تاکنون که وی را اذیت کرده باشد و استاندار پاسخ داد: من همه اهالی رسانه را مثل دختران و پسران خود میدانم و همه آنها را دوست دارم !
مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی «تفکر» دوباره پرسید: آیا تیتری بوده که دوستش داشته باشید و یونسی مجددا گفت: من همه را دوست دارم!
«مسعود پزشکیان»؛ مردی آرام در روزهایی سخت
کشورها در بحران، بیش از آنکه به صدای بلند نیاز داشته باشند، به اعصاب آرام و تصمیمات منطقی و عملی نیاز دارند و یکی از مهمترین ویژگیهای «مسعود پزشکیان» در این دوره، همین آرامش در تصمیمگیری، صداقت در رفتار و گفتار و پرهیز از واکنشهای هیجانی بود. او از همان آغاز فعالیت خود نشان داد که علاقهای به تولید دوقطبیهای جدید ندارد و ترجیح میدهد به جای افزودن بر شکافهای موجود، بر نقاط مشترک تکیه کند.
از دولتِ کارگر تا دولتِ معمار
دولتِ معمار، دیگر وارد مصالح و ملات نمیشود؛ او «کدهای ساختمانی مهارت» را مینویسد، «پلان شایستگی» را ترسیم میکند، «مهندسان ناظر» را بر کیفیت میگمارد و سپس عقب مینشیند تا بخش خصوصی، تشکلهای صنفی و نهادهای اجتماعی، ساختمان مهارت را با خلاقیت خود برپا کنند.
خشم و خرسندیِ توأمان
نکته مهم این است که قاطبه مردم از شنیدن خبر احتمال امضای این یادداشتتفاهم و توقفِ کامل جنگ، خرسند شدند و اقتضائات اقتصادی و الزامات معیشتی نیز امضای آن را هوشمندانه میداند اما برخی جریانات تندرو، منافع سیاسی یا اقتصادی خود را در تعارض با آن میبینند و به بازگشت کشور به شرایط عادی روی خوش نشان نمیدهند.