به گزارش تفکر،
مراسم تکریم و قدردانی از احسان آهنگر مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و معارفه محمد محمدی مدیرکل جدید با حضور محمدمهدی محمدی معاون حقوقی، مجلس و امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد، رمضانی چابک مدیرکل امور استانهای این وزارتخانه، قاسم عزیز زاده گرجی معاون وزیر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران و مدیران استان و فعالان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در سالن مرحوم سلمان هراتی این ادارهکل برگزار شد.
مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این مراسم ضمن قدردانی از اعتماد دکتر عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت چهاردهم گفت: تشکر میکنم از همه مدیران ملی و استانی و فعالان فرهنگی و هنری و فعالان رسانه که در این مراسم حضور پیدا کردند.
محمد محمدی همچنین از تلاش احسان آهنگر هم قدردانی کرد و گفت: طی چند سال اخیر من در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ایشان در کرسی مدیریت استانی همکاری نزدیکی با هم داشتیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در ادامه به مشکلات زیرساختی در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: استان مازندران نام بزرگی در حوزه فرهنگ و هنر دارد نامی که با ظرفیتهای این استان همخوانی ندارد.
وی گفت: من همواره احساس میکردم دین و بدهی بر گردن دارم از استان مازندران و امروز برای ادای دین خودم آمدهام و همه سمتهای خودم در وزارتخانه را رها کردم و به مازندران آمدم با این هدف که سرانه فضای فرهنگی استان را ارتقا بدهم و در این مسیر نیاز به همکاری همه مدیران دارم.
محمد محمدی اشاره کرد به شهرستان چالوس با آنهمه ظرفیتهای فرهنگی که هنوز یک اداره ندارد و این مشکلات باید حل شود.
وی افزود: حفظ و افزایش تولید محتوای فرهنگی دومین هدف من است و این کار را با توجه به ظرفيتهاي فرهنگ دینی، ملی، بومی، ایثار و شهادت و خانواده انجام خواهم داد.
محمد محمدی هشدار داد: فرهنگ بومی مازندران در حال فراموشی است و باید مراقب باشیم. وی تاکید کرد: مازندران یک شهر است و ما باید نگرشهای شهری را کنار بگذاریم.
محمدی گفت: من برای حفظ و ارتقای فرهنگ و هنر مازندران آمدم و در این مسیر به حضور و حمایت همه شما نیاز دارم.
■تلاشم، حفظ شأن هنرمندان بود
احسان آهنگر هم در این مراسم ضمن تبریک ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و شب یلدا گفت: این آمدن و رفتنها برای مدیران امری عادی است و ما باید سخن امام اول شیعیان را به خاطر بسپاریم که فرمودند خوشا آنان که در پرستش خالق باشند و در خدمت مردم.
وی همچنین با اشاره به حضور خود در این جایگاه گفت: حفط کرامت کارکنان و جایگاه سازمان اولویت من در این جایگاه بود و تلاش کردم برای حفظ و تکریم شأن و منزلت هنرمندان، فعالان حوزه فرهنگ و خبرنگاران که صاحبان این خانه هستند، حفظ شود.
آهنگر ضمن قدردانی از همه حمایتهایی که طی این هجده ماه از حضور ایشان شد، ادامه داد: ما در حوزه فرهنگ هرچه که داریم از صدقه سر فعالان بخشهای مختلف فرهنگ، هنر و رسانه داریم و این عزیزان درحقیقت صاحبان واقعی این خانه هستند و اگر در این زمینه کوتاهی مشاهده شد به من مربوط است.
وی همچنین برای مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران آرزوی موفقیت کرد و گفت: برادر عزیز من جناب محمدی هم از استان هستند و آشنایی نزدیکی با ظرفیتهای این حوزه دارند، هم جوان و پرانرژی هستند و از همه این موارد مهمتر، در این مجموعه کار کردند و در شهرستان و وزارتخانه مسئولیت داشتند و همه این موارد امتیازات مدیرکل جدید است.
گفتنیست در پایان این مراسم حکم ماموریت محمد محمدی از سوی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به وی اعطا شد.


تصاویر خبر
«مسعود پزشکیان»؛ مردی آرام در روزهایی سخت
کشورها در بحران، بیش از آنکه به صدای بلند نیاز داشته باشند، به اعصاب آرام و تصمیمات منطقی و عملی نیاز دارند و یکی از مهمترین ویژگیهای «مسعود پزشکیان» در این دوره، همین آرامش در تصمیمگیری، صداقت در رفتار و گفتار و پرهیز از واکنشهای هیجانی بود. او از همان آغاز فعالیت خود نشان داد که علاقهای به تولید دوقطبیهای جدید ندارد و ترجیح میدهد به جای افزودن بر شکافهای موجود، بر نقاط مشترک تکیه کند.
از دولتِ کارگر تا دولتِ معمار
دولتِ معمار، دیگر وارد مصالح و ملات نمیشود؛ او «کدهای ساختمانی مهارت» را مینویسد، «پلان شایستگی» را ترسیم میکند، «مهندسان ناظر» را بر کیفیت میگمارد و سپس عقب مینشیند تا بخش خصوصی، تشکلهای صنفی و نهادهای اجتماعی، ساختمان مهارت را با خلاقیت خود برپا کنند.
خشم و خرسندیِ توأمان
نکته مهم این است که قاطبه مردم از شنیدن خبر احتمال امضای این یادداشتتفاهم و توقفِ کامل جنگ، خرسند شدند و اقتضائات اقتصادی و الزامات معیشتی نیز امضای آن را هوشمندانه میداند اما برخی جریانات تندرو، منافع سیاسی یا اقتصادی خود را در تعارض با آن میبینند و به بازگشت کشور به شرایط عادی روی خوش نشان نمیدهند.