مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در ساری:
هدف ما کاهش هزینههای مستقیم مردم در حوزه سلامت است
«محمدمهدی ناصحی» در جلسه شورای مدیران ادارات بیمه سلامت استان مازندران با بیان اینکه مأموریت اصلی این سازمان تأمین پوشش بیمهای و منابع مالی برای بیمهشدگان است، گفت: هدف ما ارائه خدمات درمانی با کیفیت مناسب و کاهش هزینههای مستقیم مردم در حوزه سلامت است.
به گزارش تفکر، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از تداوم اجرای نسخهنویسی الکترونیک خبر داد و افزود: این طرح بهصورت سراسری در حال اجرا است و خدمات دارویی و درمانی بدون مشکل ارائه میشود.
وی با اشاره به وضعیت پوشش بیمهای در استان مازندران افزود: این استان از شرایط مطلوبی در حوزه پوشش بیمهای برخوردار است و در مناطق روستایی، اغلب افرادی که تحت پوشش سایر بیمهها نیستند، از خدمات بیمه سلامت بهرهمند هستند.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: در حال حاضر اقشار مختلف جامعه در سراسر کشور تحت پوشش این سازمان قرار دارند و خدمات بیمهای در گستره وسیعی ارائه میشود.
ناصحی تأمین بهموقع منابع مالی را از اولویتهای این سازمان دانست و گفت: تلاش میکنیم پرداختها به مراکز درمانی و طرفهای قرارداد بدون تأخیر انجام شود تا روند خدمترسانی دچار اختلال نشود.
وی با اشاره به راهاندازی صندوق بیماریهای خاص و صعبالعلاج تصریح کرد: این اقدام یکی از برنامههای مهم در حمایت از بیماران است و در سال جاری نیز برنامهریزیهای لازم برای تقویت این بخش انجام شده است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با تأکید بر اجرای نظام ارجاع گفت: با تصمیمگیریهای انجامشده، این نظام میتواند نقش مؤثری در مدیریت هزینههای درمانی و بهبود ارائه خدمات داشته باشد.
ناصحی همچنین از تداوم اجرای نسخهنویسی الکترونیک خبر داد و افزود: این طرح بهصورت سراسری در حال اجرا است و خدمات دارویی و درمانی بدون مشکل ارائه میشود.
وی با اشاره به پوشش خدمات ناباروری و توانبخشی اظهار داشت: با توجه به سیاستهای جمعیتی، تلاش شد منابع لازم برای این خدمات تأمین شود تا مردم با مشکل مواجه نشوند.
گفتنی است مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران و تعدادی از مدیران این شرکت به اتفاق عالیه زمانی در جلسه شورای مدیران ادارات بیمه سلامت مازندران حضور یافتند. در این جلسه ذوالفقار تقوی مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران نیز گزارشی از عملکرد این مجموعه بیمهای ارائه کرد.
«مسعود پزشکیان»؛ مردی آرام در روزهایی سخت
کشورها در بحران، بیش از آنکه به صدای بلند نیاز داشته باشند، به اعصاب آرام و تصمیمات منطقی و عملی نیاز دارند و یکی از مهمترین ویژگیهای «مسعود پزشکیان» در این دوره، همین آرامش در تصمیمگیری، صداقت در رفتار و گفتار و پرهیز از واکنشهای هیجانی بود. او از همان آغاز فعالیت خود نشان داد که علاقهای به تولید دوقطبیهای جدید ندارد و ترجیح میدهد به جای افزودن بر شکافهای موجود، بر نقاط مشترک تکیه کند.
از دولتِ کارگر تا دولتِ معمار
دولتِ معمار، دیگر وارد مصالح و ملات نمیشود؛ او «کدهای ساختمانی مهارت» را مینویسد، «پلان شایستگی» را ترسیم میکند، «مهندسان ناظر» را بر کیفیت میگمارد و سپس عقب مینشیند تا بخش خصوصی، تشکلهای صنفی و نهادهای اجتماعی، ساختمان مهارت را با خلاقیت خود برپا کنند.
خشم و خرسندیِ توأمان
نکته مهم این است که قاطبه مردم از شنیدن خبر احتمال امضای این یادداشتتفاهم و توقفِ کامل جنگ، خرسند شدند و اقتضائات اقتصادی و الزامات معیشتی نیز امضای آن را هوشمندانه میداند اما برخی جریانات تندرو، منافع سیاسی یا اقتصادی خود را در تعارض با آن میبینند و به بازگشت کشور به شرایط عادی روی خوش نشان نمیدهند.