استاندار مازندران در نشست فعالان اقتصادی با رییسجمهوری:
دولت چهاردهم کنار فعالان اقتصادی و سرمایهگذاران است
«مهدی یونسی رستمی» با تأکید بر اینکه هیچ راه حل جادویی برای توسعه استان وجود ندارد، گفت: دولت چهاردهم در کنار فعالان اقتصادی و سرمایهگذاران ایستاده است تا بیش از هر زمان رونق به تولید و امید به جامعه باز گردد.
به گزارش تفکر، استاندار مازندران در جلسه مسعود پزشکیان با فعالان اقتصادی، کارآفرینان، تولیدکنندگان و سرمایهگذاران مازندران با بیان اینکه امروز استان مفتخر به میزبانی از رییسجمهوری است که سیاست را با اخلاق پیوند زده است، گفت: حضور رییسجمهور در مازندران صرفاً یک سفر رسمی نیست، بلکه فرصتی برای همافزایی و تقویت مسیر توسعه استان است.
وی افزود: مازندران همواره در صحنههای مختلف انقلاب پیشگام بوده و امروز نیز در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور نقشآفرین خواهد بود.
استاندار مازندران با اشاره به رویکرد دولت در پرهیز از شعارزدگی تصریح کرد: هیچ راهحل پولی و جادویی برای حل مشکلات مردم و جبران عقبماندگیها وجود ندارد؛ مسیر صحیح، تکیه بر نگاه راهبردی، توسعه پایدار، تقویت اعتماد عمومی، شفافیت و واقعگرایی است.
یونسی ادامه داد: در ماههای گذشته تلاش کردهایم با بهرهگیری از نظرات کارشناسان، کنشگران اقتصادی، فعالان فرهنگی و اجتماعی و نخبگان سیاسی، تصمیمسازیها را بر پایه عقلانیت و گفتوگوی علمی پیش ببریم.
وی با بیان اینکه شانههای ما مدیران دولتی باید محل تحمل دردها و رنجهای مردم باشد، خاطرنشان کرد: مردم، موضوع سیاست نیستند بلکه اصل سیاستاند و حفظ کرامت انسانی باید الگوی حکمرانی ما باشد.
استاندار مازندران با اشاره به ظرفیتهای گسترده استان در حوزههای کشاورزی، صنعت، گردشگری و اقتصاد دریامحور گفت: فعالان اقتصادی مازندران نشان دادهاند که دولت در مسیر رونق تولید تنها نیست و جهادگران عرصه اقتصاد برای بهبود معیشت مردم در کنار دولت ایستادهاند.
وی تأکید کرد: ایران با پیشینه تمدنی چند هزار ساله، توان عبور از دشواریها را دارد و با اتکا به سرمایه انسانی و همدلی میان دولت و بخش خصوصی میتوان بر چالشها فائق آمد.
یونسی در پایان اعلام کرد: به نمایندگی از مردم شریف مازندران، مدیران و کارکنان استان، برای ایرانی آباد، آزاد و پیشرفته و برای ارتقای معیشت و اقتصاد مردم از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و در مسیر افزایش رضایت و آرامش جامعه گام برخواهیم داشت.
«مسعود پزشکیان»؛ مردی آرام در روزهایی سخت
کشورها در بحران، بیش از آنکه به صدای بلند نیاز داشته باشند، به اعصاب آرام و تصمیمات منطقی و عملی نیاز دارند و یکی از مهمترین ویژگیهای «مسعود پزشکیان» در این دوره، همین آرامش در تصمیمگیری، صداقت در رفتار و گفتار و پرهیز از واکنشهای هیجانی بود. او از همان آغاز فعالیت خود نشان داد که علاقهای به تولید دوقطبیهای جدید ندارد و ترجیح میدهد به جای افزودن بر شکافهای موجود، بر نقاط مشترک تکیه کند.
از دولتِ کارگر تا دولتِ معمار
دولتِ معمار، دیگر وارد مصالح و ملات نمیشود؛ او «کدهای ساختمانی مهارت» را مینویسد، «پلان شایستگی» را ترسیم میکند، «مهندسان ناظر» را بر کیفیت میگمارد و سپس عقب مینشیند تا بخش خصوصی، تشکلهای صنفی و نهادهای اجتماعی، ساختمان مهارت را با خلاقیت خود برپا کنند.
خشم و خرسندیِ توأمان
نکته مهم این است که قاطبه مردم از شنیدن خبر احتمال امضای این یادداشتتفاهم و توقفِ کامل جنگ، خرسند شدند و اقتضائات اقتصادی و الزامات معیشتی نیز امضای آن را هوشمندانه میداند اما برخی جریانات تندرو، منافع سیاسی یا اقتصادی خود را در تعارض با آن میبینند و به بازگشت کشور به شرایط عادی روی خوش نشان نمیدهند.