سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی قائمشهر خبر داد:
ذخیرهسازی ۳۰۰ هزار تن مرکبات برای شب عید
«معصومه صفری» از ذخیرهسازی ۳۰۰ هزار تن انواع مرکبات در سردخانهها و انبارهای شهرستان قائمشهر با هدف مدیریت عرضه و جلوگیری از نوسانات قیمت خبر داد و گفت: با پیشبینی تمهیدات لازم، بازار شب عید با کمبود روبهرو نخواهد شد.
به گزارش تفکر، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی قائمشهر با اشاره به برنامهریزی انجامشده برای تأمین میوه ایام پایانی سال گفت: از مجموع مرکبات ذخیرهشده، ۸۰ درصد پرتقال تامسون و ۲۰ درصد پرتقال خونی است که متناسب با الگوی مصرف خانوارها و نیاز بازار در نظر گرفته شده است.
وی هدف از این اقدام را تأمین بهموقع نیاز بازار، جلوگیری از نوسانات قیمتی و مدیریت عرضه در روزهای پایانی سال عنوان کرد و افزود: فرآیند ذخیرهسازی از زمان برداشت محصول و با نظارت کارشناسان انجام شده تا کیفیت، سلامت و ماندگاری میوهها حفظ شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی قائمشهر با بیان اینکه این شهرستان یکی از قطبهای مهم تولید مرکبات در استان مازندران به شمار میرود، گفت: هماکنون ۵۵ واحد سورتینگ در حوزه درجهبندی و بستهبندی مرکبات فعال است. همچنین ۱۶ واحد سردخانه دارای مجوز با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن و ۲۵ واحد انبارداری دارای مجوز با ظرفیت ۵۰ هزار تن در شهرستان فعالیت دارند که نقش مهمی در نگهداری اصولی و عرضه تدریجی محصول ایفا میکنند.
معصومه صفری میزان تولید سالانه مرکبات در قائمشهر را حدود ۴۳۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: علاوه بر تأمین نیاز داخلی، بخشی از این تولیدات به سایر شهرستانها و استانها ارسال میشود که جایگاه ویژهای برای قائمشهر در زنجیره تأمین مرکبات کشور ایجاد کرده است.
وی با اشاره به اشتغالزایی این بخش تصریح کرد: هر واحد سورت و بستهبندی بهطور مستقیم برای ۱۵ تا ۷۰ نفر اشتغال ایجاد میکند و بهصورت غیرمستقیم نیز بین ۱۵ تا ۵۰ نفر در حوزههایی نظیر حملونقل، بارگیری و خدمات وابسته مشغول به کار میشوند.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی قائمشهر درباره سطح زیرکشت باغهای مرکبات شهرستان نیز گفت: در مجموع ۱۸ هزار و ۴۶۵ هکتار باغ مرکبات در قائمشهر وجود دارد که از این میزان، ۱۸ هزار و ۳۳۵ هکتار بارده است.
وی ادامه داد: از کل سطح زیرکشت، ۱۵ هزار و ۴۳۵ هکتار به انواع پرتقال و ۲ هزار و ۸۲۰ هکتار به ارقام مختلف نارنگی اختصاص دارد و مابقی نیز به محصولاتی مانند نارنج و لیمو مربوط میشود.
«مسعود پزشکیان»؛ مردی آرام در روزهایی سخت
کشورها در بحران، بیش از آنکه به صدای بلند نیاز داشته باشند، به اعصاب آرام و تصمیمات منطقی و عملی نیاز دارند و یکی از مهمترین ویژگیهای «مسعود پزشکیان» در این دوره، همین آرامش در تصمیمگیری، صداقت در رفتار و گفتار و پرهیز از واکنشهای هیجانی بود. او از همان آغاز فعالیت خود نشان داد که علاقهای به تولید دوقطبیهای جدید ندارد و ترجیح میدهد به جای افزودن بر شکافهای موجود، بر نقاط مشترک تکیه کند.
از دولتِ کارگر تا دولتِ معمار
دولتِ معمار، دیگر وارد مصالح و ملات نمیشود؛ او «کدهای ساختمانی مهارت» را مینویسد، «پلان شایستگی» را ترسیم میکند، «مهندسان ناظر» را بر کیفیت میگمارد و سپس عقب مینشیند تا بخش خصوصی، تشکلهای صنفی و نهادهای اجتماعی، ساختمان مهارت را با خلاقیت خود برپا کنند.
خشم و خرسندیِ توأمان
نکته مهم این است که قاطبه مردم از شنیدن خبر احتمال امضای این یادداشتتفاهم و توقفِ کامل جنگ، خرسند شدند و اقتضائات اقتصادی و الزامات معیشتی نیز امضای آن را هوشمندانه میداند اما برخی جریانات تندرو، منافع سیاسی یا اقتصادی خود را در تعارض با آن میبینند و به بازگشت کشور به شرایط عادی روی خوش نشان نمیدهند.