مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:
کمبود نیروی انسانی از چالشهای جدی ماست
«سید علیاصغر حسینیشیروانی» با تأکید بر اینکه محدودیتهای قانونی، مالی و کمبود نیروی انسانی از چالشهای جدی ادارهکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران است، گفت: در چنین شرایطی باید عملیاتیترین راهکارها را انتخاب کنیم تا ضمن پاسخگویی به مردم، انتظارات مدیران استانی و وزارتخانه نیز برآورده شود.
به گزارش تفکر، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در جلسه شورای اداری این دستگاه که با حضور مدیران و رؤسای ادارات تابعه برگزار شد، گفت: مردم انتظار دارند عملکرد دستگاههای اجرایی به نتایج ملموس و رضایتمندیِ حداکثری منجر شود و این هدف تنها با همکاری، همفکری و همافزایی مجموعه همکاران محقق خواهد شد.
وی با اشاره به آغاز دوره مدیریتی خود، خواستار ارائه دیدگاهها، پیشنهادها و مشاورههای کارشناسی کارکنان در همه حوزهها از جمله روابط کار، اشتغال، تعاون، امور اجتماعی و پشتیبانی شد و افزود: استفاده از تجربه و ظرفیت فکری همکاران میتواند مسیر تصمیمگیریها را واقعبینانهتر و اثربخشتر کند.
حسینیشیروانی بخش تعاون را یکی از حوزههای مهم و کمتر مورد توجه قرارگرفته دانست و گفت: تضعیف این بخش به دلیل کمبود نیرو یا حمایت، قابلقبول نیست و آموزش، ترویج، نظارت، حسابرسی و بهرهبرداری هدفمند از منابع اعتباری تعاون باید با جدیت دنبال شود.
وی همچنین با اشاره به مشکلات سامانهای در حوزه روابط کار و بیمه بیکاری، بر ضرورت برخورد آرام، منعطف و انسانی با مراجعان تأکید کرد و افزود: در زمان بروز اختلالات سامانهای، صیانت از حقوق مردم و کارگران باید در اولویت قرار گیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران استفاده بهینه از نیروی انسانی موجود، تقویت روابط اخلاقی در محیط کار و حفظ انگیزه کارکنان را از الزامات ارتقای عملکرد دانست و گفت: مدیریت منابع انسانی و توزیع متوازن نیروها نقش کلیدی در پویایی سازمان دارد.
وی با اشاره به لزوم تقویت زیرساختهای اداری، از پیگیری نوسازی تجهیزات، بیمه ساختمانهای اداری، نصب دوربینهای حفاظتی و بهبود شرایط رفاهی کارکنان خبر داد و این اقدامات را در راستای افزایش امنیت و پایداری ادارات عنوان کرد.
حسینیشیروانی در پایان ضمن قدردانی از تلاشهای مدیران و کارکنان پیشین و فعلی، ابراز امیدواری کرد با همدلی و تلاش مضاعف مجموعه همکاران، شاهد ارتقای عملکرد و تحولات مثبت در خدمترسانی به مردم استان مازندران باشیم.
«مسعود پزشکیان»؛ مردی آرام در روزهایی سخت
کشورها در بحران، بیش از آنکه به صدای بلند نیاز داشته باشند، به اعصاب آرام و تصمیمات منطقی و عملی نیاز دارند و یکی از مهمترین ویژگیهای «مسعود پزشکیان» در این دوره، همین آرامش در تصمیمگیری، صداقت در رفتار و گفتار و پرهیز از واکنشهای هیجانی بود. او از همان آغاز فعالیت خود نشان داد که علاقهای به تولید دوقطبیهای جدید ندارد و ترجیح میدهد به جای افزودن بر شکافهای موجود، بر نقاط مشترک تکیه کند.
از دولتِ کارگر تا دولتِ معمار
دولتِ معمار، دیگر وارد مصالح و ملات نمیشود؛ او «کدهای ساختمانی مهارت» را مینویسد، «پلان شایستگی» را ترسیم میکند، «مهندسان ناظر» را بر کیفیت میگمارد و سپس عقب مینشیند تا بخش خصوصی، تشکلهای صنفی و نهادهای اجتماعی، ساختمان مهارت را با خلاقیت خود برپا کنند.
خشم و خرسندیِ توأمان
نکته مهم این است که قاطبه مردم از شنیدن خبر احتمال امضای این یادداشتتفاهم و توقفِ کامل جنگ، خرسند شدند و اقتضائات اقتصادی و الزامات معیشتی نیز امضای آن را هوشمندانه میداند اما برخی جریانات تندرو، منافع سیاسی یا اقتصادی خود را در تعارض با آن میبینند و به بازگشت کشور به شرایط عادی روی خوش نشان نمیدهند.