فرماندار بابلسر در دیدار با خیّران سلامت:
«توسعه زیرساختهای درمانی» اولویت شهرستان است
«قربانعلی ولیزاده» گفت: با توجه به حضور انبوهی از مسافران و گردشگرانی که در همه فصول سال به بابلسر میآیند تکمیل طرحهای نیمهتمام، نوسازی مراکز فرسوده بهداشتی و افزایش ظرفیتهای درمانی متناسب با جمعیت ثابت و شناور شهرستان یکی از اولویتهای مهم در این شهر ساحلی محسوب میشود.
به گزارش تفکر، فرماندار بابلسر امروز پنجشنبه در نشست با خیّران سلامت گفت: این شهرستان توریستی دیگر تنها متعلق به ساکنان منطقه نیست و در روزهای مختلف سال میزبان جمعیت گستردهای از سراسر کشور است.
وی گفت: گستره خدمات درمانی بابلسر به این حجم از مسافر ملی است اما منابع و اعتبارات آن همچنان منطقهای و محدود است که این یک چالش جدی برای مازندران بهویژه بابلسر است. ️
فرماندار بابلسر فرسودگی بخشی از مراکز درمانی، کمبود تجهیزات پزشکی و نیاز به توسعه و بهروزرسانی فضاهای درمانی را از مهمترین مشکلات این حوزه برشمرد و گفت: با توجه به محدودیت منابع دولتی، حضور و حمایت خیرین سلامت و سرمایهگذاران بخش خصوصی یک ضرورت انکارناپذیر است.
ولیزاده با اشاره به پیگیریها برای ساخت بیمارستان ۲۸۰ تختخوابی بابلسر گفت: این بیمارستان یک ظرفیت مهم و ملی برای شهرستان است و در کنار آن، مذاکرات و جمعبندیهای خوبی با سرمایهگذاران بخش خصوصی برای راهاندازی مراکز تخصصی درمانی انجام شد که برخی سرمایهگذاران بومی نیز برای فعالیت در این حوزه اعلام آمادگی کردند. ️
وی یکی از دغدغههای مهم در این مسیر را موضوع تغییر کاربری اراضی عنوان کرد و افزود: در حال پیگیری اخذ موافقتهای لازم از استان هستیم تا زمینه فعالیت بخش خصوصی در حوزه درمان تسهیل شود.
ولیزاده ادامه داد: مرکز جامع دیالیز در هادیشهر بابلسر که با سرمایهگذاری بخش خصوصی و استفاده از تجهیزات پیشرفته راهاندازی شد نمونه موفقی از این طرح است.
فرماندار بابلسر با قدردانی از خیّران حوزه سلامت ادامه داد: مردم و خیّران همواره در حوزه درمان پیشقدم بودند و هر جا از ظرفیت مردمی استفاده شد موفقیتهای بزرگی حاصل شد.
«مسعود پزشکیان»؛ مردی آرام در روزهایی سخت
کشورها در بحران، بیش از آنکه به صدای بلند نیاز داشته باشند، به اعصاب آرام و تصمیمات منطقی و عملی نیاز دارند و یکی از مهمترین ویژگیهای «مسعود پزشکیان» در این دوره، همین آرامش در تصمیمگیری، صداقت در رفتار و گفتار و پرهیز از واکنشهای هیجانی بود. او از همان آغاز فعالیت خود نشان داد که علاقهای به تولید دوقطبیهای جدید ندارد و ترجیح میدهد به جای افزودن بر شکافهای موجود، بر نقاط مشترک تکیه کند.
از دولتِ کارگر تا دولتِ معمار
دولتِ معمار، دیگر وارد مصالح و ملات نمیشود؛ او «کدهای ساختمانی مهارت» را مینویسد، «پلان شایستگی» را ترسیم میکند، «مهندسان ناظر» را بر کیفیت میگمارد و سپس عقب مینشیند تا بخش خصوصی، تشکلهای صنفی و نهادهای اجتماعی، ساختمان مهارت را با خلاقیت خود برپا کنند.
خشم و خرسندیِ توأمان
نکته مهم این است که قاطبه مردم از شنیدن خبر احتمال امضای این یادداشتتفاهم و توقفِ کامل جنگ، خرسند شدند و اقتضائات اقتصادی و الزامات معیشتی نیز امضای آن را هوشمندانه میداند اما برخی جریانات تندرو، منافع سیاسی یا اقتصادی خود را در تعارض با آن میبینند و به بازگشت کشور به شرایط عادی روی خوش نشان نمیدهند.