مدیرکل دامپزشکی استان مازندران خبر داد:
آماده مقابله با هر نوع تهدید بیولوژیک هستیم
«حمزه آقاپور کاظمی» احتمال حملات بیولوژیک را یکی از اصلیترین چالشهای امنیتی دانست و گفت: ضمن ارائه خدمات واکسیناسیون به صورت مستمر و بدون وقفه، ما با تقویت سیستمهای پایش و تشخیص سریع بیماریها بهویژه بیماریهای مشترک انسان و دام، آماده مقابله با هرگونه تهدید بیولوژیک هستیم.
به گزارش تفکر، مدیرکل دامپزشکی استان مازندران گفت: طرح تشدید نظارتهای بهداشتی با رویکردی متفاوت با سایر روزهای سال و به صورت شبانهروزی اجرا میشود.
حمزه آقاپور کاظمی در نشست اضطراری با مدیران ستادی و شهرستانی دامپزشکی استان، اقدامات این ادارهکل در شرایط فعلی کشور را تشریح کرد و با اشاره به نقش محوری دامپزشکی در تأمین امنیت غذایی و بهداشتی، گفت: دامپزشکی استان مازندران در کنار آحاد جامعه در راستای ایجاد امنیت غذایی و حل مشکلات آنان حضور دائم و فعال دارد.
وی در همین زمینه افزود: مهمترین اولویت ما در شرایط فعلی تأمین غذای بهداشتی و سالم برای مردم است و با توجه به حضور مسافران در استان باید صدور مجوزهای بهداشتی را تسریع کرد.
آقاپور کاظمی با اشاره به خطر قاچاق دام و فرآوردههای خام دامی، بر لزوم همکاری فوری با ادارات مبارزه با قاچاق در شهرستانها تأکید کرد و اظهار داشت: جابهجایی غیرقانونی دام و انتقال فرآوردههای بدون گواهی بهداشتی، خطری جدی برای امنیت غذایی است و بازرسیهای پویا و هوشمند در مبادی ورودی و خروجی استان با مشارکت نیروهای انتظامی در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل دامپزشکی مازندران از تجدیدنظر در شیوههای بازرسی خبر داد و افزود: بازرسیها باید بهگونهای انجام شود که ضمن حفظ امنیت غذایی، تنشها در سطح استانها و شهرستانها به حداقل برسد.
آقاپور کاظمی بر ضرورت حضور فعال کارشناسان در مناطق مختلف استان و ارائه گزارشهای تحلیلی تأکید کرد: اطلاعرسانی بهموقع و شفاف به جامعه، از انتشار شایعات و نگرانیهای بیاساس جلوگیری کرد.
وی ضمن تاکید بر آمادهباش نیروهای فنی و اداری گفت: کلیه نیروها بهویژه همکاران واحد نظارت و قرنطینه جهت خدماترسانی به مردم در محل کار حضور دارند و درساعت غیرکاری و ایام تعطیل برای پاسخگویی نیز باید بهصورت آنکال باشند.
«مسعود پزشکیان»؛ مردی آرام در روزهایی سخت
کشورها در بحران، بیش از آنکه به صدای بلند نیاز داشته باشند، به اعصاب آرام و تصمیمات منطقی و عملی نیاز دارند و یکی از مهمترین ویژگیهای «مسعود پزشکیان» در این دوره، همین آرامش در تصمیمگیری، صداقت در رفتار و گفتار و پرهیز از واکنشهای هیجانی بود. او از همان آغاز فعالیت خود نشان داد که علاقهای به تولید دوقطبیهای جدید ندارد و ترجیح میدهد به جای افزودن بر شکافهای موجود، بر نقاط مشترک تکیه کند.
از دولتِ کارگر تا دولتِ معمار
دولتِ معمار، دیگر وارد مصالح و ملات نمیشود؛ او «کدهای ساختمانی مهارت» را مینویسد، «پلان شایستگی» را ترسیم میکند، «مهندسان ناظر» را بر کیفیت میگمارد و سپس عقب مینشیند تا بخش خصوصی، تشکلهای صنفی و نهادهای اجتماعی، ساختمان مهارت را با خلاقیت خود برپا کنند.
خشم و خرسندیِ توأمان
نکته مهم این است که قاطبه مردم از شنیدن خبر احتمال امضای این یادداشتتفاهم و توقفِ کامل جنگ، خرسند شدند و اقتضائات اقتصادی و الزامات معیشتی نیز امضای آن را هوشمندانه میداند اما برخی جریانات تندرو، منافع سیاسی یا اقتصادی خود را در تعارض با آن میبینند و به بازگشت کشور به شرایط عادی روی خوش نشان نمیدهند.