فرماندار مرکز استان در جلسه ستاد خدمات سفر خبر داد:
میزبانی ساری از ۸۰۰ هزار مسافر و ثبت بیش از ۱۰۰ هزار اقامت نوروزی
«محمدعلی نوبخت» با اشاره به استقبال گسترده مسافران از مرکز استان مازندران، اعلام کرد: تا کنون بیش از ۸۰۰ هزار مسافر وارد شهرستان ساری شدهاند و بیش از ۱۰۰ هزار نفر در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و فضاهای پیشبینیشده اسکان یافتهاند.
به گزارش تفکر، فرماندار شهرستان ساری با تأکید بر اهمیت برنامهریزی منسجم و هماهنگی میان دستگاههای اجرایی و ایجاد یک فضای شاد و بانشاط برای ایام باقی مانده عید نوروز در مرکز استان افزود: تمامی اقدامات لازم برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی از مدتها قبل پیشبینی شده است و در این راستا، نهادهای امدادی، خدماتی، انتظامی و راهور با آمادگی کامل در صحنه حضور دارند و تلاش شبانهروزی آنان نقش بسزایی در مدیریت بهینه سفرهای نوروزی داشته است.
نوبخت ضمن اشاره به اقدامات اجرایی در راستای ارتقای کیفیت خدمات گردشگری تصریح کرد: فضای شهری متناسب با ایام نوروز بهسازی و زیباسازی شده و برنامههای فرهنگی و تفریحی متنوعی جهت ایجاد تجربهای دلپذیر برای گردشگران در نظر گرفته شده است.
وی همچنین گفت: استقرار پایگاههای راهنمای مسافران(نوروزگاه)، ایستگاههای امدادی و نظارت مستمر بر اماکن اقامتی و مراکز گردشگری از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.
فرماندار ساری با اشاره به جنگل و دریا، بناهای تاریخی و مکانهای تفریحی مرکز استان مازندران گفت: ساری مقصدی برای همه سلیقهها است و شهریاست که نوروز را با طعم معنویت، فرهنگ و طبیعت پیوند میزند.
نماینده عالی دولت در مرکز مازندران ضمن قدردانی از تلاشهای تمامی دستگاههای اجرایی و خدماتی که در ایام تعطیلات نوروزی بهصورت شبانهروزی در حال ارائه خدمات به مسافران هستند، خاطرنشان کرد: همدلی و هماهنگی میان بخشهای مختلف، از جمله نیروهای امدادی، خدماتی، انتظامی و راهور موجب شده است که تاکنون نیز شهرستان ساری با افتخار و سربلندی میزبان گردشگران باشد.
وی تأکید کرد: این تعامل سازنده، نقش بسزایی در تسهیل سفرهای نوروزی و ارتقای سطح رضایتمندی مسافران ایفا کرده است.
فرماندار مرکز استان در پایان ضمن تأکید بر تلاش مستمر مجموعه مدیریت شهری و استانی برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران، اظهار امیدواری کرد که تمامی گردشگران با خاطرهای خوش از ساری، این شهر را ترک کنند و شاهد نوروزی ایمن، پرنشاط و همراه با آرامش برای هموطنان باشیم.
«مسعود پزشکیان»؛ مردی آرام در روزهایی سخت
کشورها در بحران، بیش از آنکه به صدای بلند نیاز داشته باشند، به اعصاب آرام و تصمیمات منطقی و عملی نیاز دارند و یکی از مهمترین ویژگیهای «مسعود پزشکیان» در این دوره، همین آرامش در تصمیمگیری، صداقت در رفتار و گفتار و پرهیز از واکنشهای هیجانی بود. او از همان آغاز فعالیت خود نشان داد که علاقهای به تولید دوقطبیهای جدید ندارد و ترجیح میدهد به جای افزودن بر شکافهای موجود، بر نقاط مشترک تکیه کند.
از دولتِ کارگر تا دولتِ معمار
دولتِ معمار، دیگر وارد مصالح و ملات نمیشود؛ او «کدهای ساختمانی مهارت» را مینویسد، «پلان شایستگی» را ترسیم میکند، «مهندسان ناظر» را بر کیفیت میگمارد و سپس عقب مینشیند تا بخش خصوصی، تشکلهای صنفی و نهادهای اجتماعی، ساختمان مهارت را با خلاقیت خود برپا کنند.
خشم و خرسندیِ توأمان
نکته مهم این است که قاطبه مردم از شنیدن خبر احتمال امضای این یادداشتتفاهم و توقفِ کامل جنگ، خرسند شدند و اقتضائات اقتصادی و الزامات معیشتی نیز امضای آن را هوشمندانه میداند اما برخی جریانات تندرو، منافع سیاسی یا اقتصادی خود را در تعارض با آن میبینند و به بازگشت کشور به شرایط عادی روی خوش نشان نمیدهند.