معاون رییسجمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در سفر یکروزه به مازندران:
نیمی از پستهای سازمانی ما خالی است
«شینا انصاری» با بیان اینکه اعتبارات سازمان حفاظت محیطزیست در لایحه بودجه ۱۴۰۴ حدود ۵۲ درصد رشد داشت، گفت: با توجه به خالی بودن حدود ۵۰ درصد پستهای سازمانی این نهاد، درخواست دادیم تا هر سال ۵۰۰ نیروی انسانی در قالب فرآیندهای سازمان امور اداری و استخدامی برای سازمان حفاظت محیطزیست جذب شود.
به گزارش تفکر، شینا انصاری امروز –پنجشنبه- در سفر یکروزهاش به مازندران با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه منابع اعتباری و نیروی انسانی با ناترازی مواجه است، گفت: با اینکه حدود ۱۱ درصد از مساحت کشور ما جزو مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیطزیست است اما از نظر منابع انسانی و امکانات در مضیقه هستیم.
وی به خالی بودن ۵۰ درصد پستهای سازمان حفاظت محیطزیست در کشور اشاره کرد و گفت: درخواست دادیم که سالانه ۵۰۰ نیروی انسانی برای سازمان جذب کنیم و اولویت ما نیز جذب محیطبان است ضمن اینکه در بخشهای حقوقی و فناوری هم کمبود داریم و برای جذب نیرو بر اساس ضوابط پیگیری میکنیم.
معاون رییسجمهور افزود: تمام تلاش ما بر این است که در تجهیز محیطبانان سازمان، از فناوریهای روز استفاده کنیم و در بخش خودروی محیطبانان هم برنامه بازسازی و بهسازی داریم.
رییس سازمان حفاظت محیطزیست کشور از رایزنیهای متعدد با قوه قضاییه برای امور محیطزیستی خبر داد و گفت: با قوه قضاییه، بازرسی کل کشور و دیوانعالی کشور طی ماههای اخیر تعاملات خوبی داشتیم و یکی از اولویتهای ما نیز تشکیل شعب تخصصی رسیدگی به جرائم محیطزیستی است که در قوانین آمده اما اجرا نشده است.
انصاری افزود: با هماهنگیهایی که انجام شد، سازمان حفاظت محیطزیست در لایحه بودجه سال آینده از پرداخت هزینههای دادرسی معاف شد که اتفاق خوبی برای ما محسوب میشود چون به خاطر هزینههای دادرسی در پیگیری بعضی پروندهها محدودیت داشتیم.
معاون رییسجمهور با اشاره به وضعیت بحرانی پسماند در مازندران و شمال کشور گفت: پسماند مساله اصلی استانهای شمالی بهویژه مازندران است و ما هم این موضوع را پیگیری میکنیم تا حل و فصل شود.
انصاری افزود: متاسفانه در ادوار گذشته بهویژه برای استانهای شمالی تصمیمهای غیرکارشناسی گرفته شد برای نمونه زبالهسوز نوشهر را ساختند که معتقدیم آنجا کارآیی نداشت.
معاون رییسجمهور با اشاره به تعدد سایتهای زباله در مازندران و درگیری مناطق مختلف این استان با چالش پسماند، تصریح کرد: حتما لازم است که پسماند را به عنوان یک موضوع یکپارچه ببینیم.
گفتنی است شینا انصاری امروز -پنجشنبه- برای انجام سفری یک روزه و حضور در چند برنامه محیطزیستی و رونمایی کتاب خود به مازندران سفر کرد و طبق برنامه در شهرستانهای بابل و آمل حضور مییابد.
«مسعود پزشکیان»؛ مردی آرام در روزهایی سخت
کشورها در بحران، بیش از آنکه به صدای بلند نیاز داشته باشند، به اعصاب آرام و تصمیمات منطقی و عملی نیاز دارند و یکی از مهمترین ویژگیهای «مسعود پزشکیان» در این دوره، همین آرامش در تصمیمگیری، صداقت در رفتار و گفتار و پرهیز از واکنشهای هیجانی بود. او از همان آغاز فعالیت خود نشان داد که علاقهای به تولید دوقطبیهای جدید ندارد و ترجیح میدهد به جای افزودن بر شکافهای موجود، بر نقاط مشترک تکیه کند.
از دولتِ کارگر تا دولتِ معمار
دولتِ معمار، دیگر وارد مصالح و ملات نمیشود؛ او «کدهای ساختمانی مهارت» را مینویسد، «پلان شایستگی» را ترسیم میکند، «مهندسان ناظر» را بر کیفیت میگمارد و سپس عقب مینشیند تا بخش خصوصی، تشکلهای صنفی و نهادهای اجتماعی، ساختمان مهارت را با خلاقیت خود برپا کنند.
خشم و خرسندیِ توأمان
نکته مهم این است که قاطبه مردم از شنیدن خبر احتمال امضای این یادداشتتفاهم و توقفِ کامل جنگ، خرسند شدند و اقتضائات اقتصادی و الزامات معیشتی نیز امضای آن را هوشمندانه میداند اما برخی جریانات تندرو، منافع سیاسی یا اقتصادی خود را در تعارض با آن میبینند و به بازگشت کشور به شرایط عادی روی خوش نشان نمیدهند.