هشدار فرماندار مرکز استان با اشاره به احتمال وقوع سیلاب طی دو روز آینده:
همه دستگاههای اجرایی و امدادی آماده باشند
«محمدعلی نوبخت» امروز جمعه در ستاد مدیریت بحران شهرستان با تأکید بر اهمیت آمادگی کامل دستگاههای اجرایی و امدادی برای مقابله با شرایط جوی پیشِ رو، گفت: با توجه به کاهش دما، بارندگی شدید و احتمال سیلاب، همه دستگاهها باید در حالت آمادهباش کامل باشند تا از بروز خسارتهای جانی و مالی جلوگیری شود.
به گزارش تفکر، فرماندار مرکز استان در ادامه با بیان اینکه همکاری بیندستگاهی برای کنترل بحران و جلوگیری از خسارات جانی و مالی در اولویت است خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی پیشبینیشده، شهروندان عزیز باید هشدارهای ایمنی را جدی بگیرند و از تردد غیرضروری در مناطق پرخطر خودداری کنند. همچنین دستگاههای اجرایی موظفاند تجهیزات و نیروهای عملیاتی خود را برای هرگونه شرایط اضطراری آماده کنند.
نماینده عالی دولت در مرکز مازندران ضمن تأکید بر همکاری همهجانبه دستگاههای اجرایی، با بیان اینکه از سفرهای غیرضروری به مناطق کوهستانی و مسیرهای برفگیر پرهیز شود اظهار داشت: همه مدیران باید در میدان عمل حضور داشته باشند و اقدامات پیشگیرانه را با سرعت و دقت انجام دهند چراکه آرامش و سلامت شهروندان اولویت ماست.
رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان ساری با بیان اینکه همه دستگاهها از شهرداری و راهداری تا نیروهای امدادی و خدماتی در آماده باش کامل قرار دارند گفت: اطلاعرسانی دقیق و بهموقع به شهروندان از طریق رسانهها و شبکههای اجتماعی باید در اولویت قرار گیرد و همه دستگاهها موظف به اجرای سریع تصمیمات ستاد مدیریت بحران هستند.
فرماندار مرکز استان بر ضرورت اجرای دقیق برنامههای پیشگیری از بحران تأکید کرد و از تمامی دستگاههای اجرایی خواست تا در راستای کاهش خسارات احتمالی، نهایت همکاری و هماهنگی را داشته باشند و افزود: مردم عزیز به هیچ وجه نگران نباشند، ما در کنارشان هستیم و با همکاری هم شرایط را به خوبی مدیریت خواهیم کرد.
«مسعود پزشکیان»؛ مردی آرام در روزهایی سخت
کشورها در بحران، بیش از آنکه به صدای بلند نیاز داشته باشند، به اعصاب آرام و تصمیمات منطقی و عملی نیاز دارند و یکی از مهمترین ویژگیهای «مسعود پزشکیان» در این دوره، همین آرامش در تصمیمگیری، صداقت در رفتار و گفتار و پرهیز از واکنشهای هیجانی بود. او از همان آغاز فعالیت خود نشان داد که علاقهای به تولید دوقطبیهای جدید ندارد و ترجیح میدهد به جای افزودن بر شکافهای موجود، بر نقاط مشترک تکیه کند.
از دولتِ کارگر تا دولتِ معمار
دولتِ معمار، دیگر وارد مصالح و ملات نمیشود؛ او «کدهای ساختمانی مهارت» را مینویسد، «پلان شایستگی» را ترسیم میکند، «مهندسان ناظر» را بر کیفیت میگمارد و سپس عقب مینشیند تا بخش خصوصی، تشکلهای صنفی و نهادهای اجتماعی، ساختمان مهارت را با خلاقیت خود برپا کنند.
خشم و خرسندیِ توأمان
نکته مهم این است که قاطبه مردم از شنیدن خبر احتمال امضای این یادداشتتفاهم و توقفِ کامل جنگ، خرسند شدند و اقتضائات اقتصادی و الزامات معیشتی نیز امضای آن را هوشمندانه میداند اما برخی جریانات تندرو، منافع سیاسی یا اقتصادی خود را در تعارض با آن میبینند و به بازگشت کشور به شرایط عادی روی خوش نشان نمیدهند.