مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران منطبق بر پایش ایستگاهها، از بحرانی مهم خبر داد:
وضعیتِ ناسالم هوای مازندران
مازندران و پاکیزگی آب و هوایش مدتهاست به قصهها پیوسته؛ این روزها خبرهای ناگوار از وضعیت رودخانهها و آب در استان زیبایمان بهعلاوه هوای تیره و آلوده، سبب نگرانیهای بسیار در مورد بهداشت و سلامت مردم مازندران شده است.
به گزارش تفکر،
مازندران و پاکیزگی آب و هوایش مدتهاست به قصهها پیوسته است، این روزها خبرهای ناگوار از وضعیت رودخانهها و آب در استان زیبایمان بهعلاوه هوای تیره و آلوده، سبب نگرانیهای بسیار در مورد بهداشت و سلامت مردم مازندران شده است.
امروز خبرگزاری مهر بر اساس مصاحبه با مدیرکل حفاظت محیطزیست استان نوشت:
بررسی ایستگاههای پایش هوا نشان میدهد که در برخی مواقع وضعیت هوای استان به صورت لحظهای در وضعیت ناسالم قرار میگیرد.
حسینعلی ابراهیمی با اشاره به هفته هوای پاک اظهار کرد: با توجه به حساسیتهایی که در زمینه هوا وجود دارد، مشارکت مردم و افزایش هماهنگی بین بخشی، برای داشتن هوای پاک امری مهم است.
وی نقش حملونقل و محیط زیست را مهم بیان کرد و گفت: بسیاری از آلودگیها ناشی از احتراق سوخت خودروها است و در استان نیز به تبع برنامههای کلان ملی، برنامههای هفته هوای پاک اجرا میشود.
ابراهیمی نواختن زنگ هوای پاک در مدارس، کاشتن درخت، برگزاری کارگاههای آموزشی و کارگاهی، برپایی مسابقات نقاشی کودکان، پاکسازی سواحل، تشدید پایش صنایع و پایش پمپ بنزینها را از دیگر برنامههای هفته هوای پاک اعلام کرد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران دوچرخهسواری را از محورهای برنامه هفته هوای پاک بیان کرد و گفت: متأسفانه زیرساختها در همه شهرهای استان برای دوچرخهسواری مهیا نیست در حالی که مردم از آن استقبال دارند و امیدواریم که این هفته آغازی برای تحول در این برنامه باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: بررسی ایستگاههای پایش هوا نشان میدهد که در برخی مواقع وضعیت هوای استان به صورت لحظهای در وضعیت ناسالم قرار میگیرد.
وی گفت: اگر میانگین آلودگی در ۲۴ ساعت بالاتر از حد استاندارد باشد محیط زیست اعلام اضطرار و آلودگی میکند و با تصویب شورای اضطرار محدودیتهایی اعمال میشود.
ابراهیمی گفت:در شهرهای مسافرخیز، گردشگری و صنعتی با آلودگیهای لحظهای بیشتر مواجه هستیم.
«مسعود پزشکیان»؛ مردی آرام در روزهایی سخت
کشورها در بحران، بیش از آنکه به صدای بلند نیاز داشته باشند، به اعصاب آرام و تصمیمات منطقی و عملی نیاز دارند و یکی از مهمترین ویژگیهای «مسعود پزشکیان» در این دوره، همین آرامش در تصمیمگیری، صداقت در رفتار و گفتار و پرهیز از واکنشهای هیجانی بود. او از همان آغاز فعالیت خود نشان داد که علاقهای به تولید دوقطبیهای جدید ندارد و ترجیح میدهد به جای افزودن بر شکافهای موجود، بر نقاط مشترک تکیه کند.
از دولتِ کارگر تا دولتِ معمار
دولتِ معمار، دیگر وارد مصالح و ملات نمیشود؛ او «کدهای ساختمانی مهارت» را مینویسد، «پلان شایستگی» را ترسیم میکند، «مهندسان ناظر» را بر کیفیت میگمارد و سپس عقب مینشیند تا بخش خصوصی، تشکلهای صنفی و نهادهای اجتماعی، ساختمان مهارت را با خلاقیت خود برپا کنند.
خشم و خرسندیِ توأمان
نکته مهم این است که قاطبه مردم از شنیدن خبر احتمال امضای این یادداشتتفاهم و توقفِ کامل جنگ، خرسند شدند و اقتضائات اقتصادی و الزامات معیشتی نیز امضای آن را هوشمندانه میداند اما برخی جریانات تندرو، منافع سیاسی یا اقتصادی خود را در تعارض با آن میبینند و به بازگشت کشور به شرایط عادی روی خوش نشان نمیدهند.