استاندار مازندران با فرماندار و مدیران شهرداری مرکز استان تشکیل جلسه داد؛
پرونده عیالوارترین دستگاه اداری ساری روی میز «مهدی یونسی»
پس از خبرهای مربوط به بنبست مالی شهرداری ساری، تأخیر چهار ماهه در پرداخت حقوق و اعتراض کارکنان عیالوارترین دستگاه اداری مرکز استان مازندران، «مهدی یونسی رستمی» طی جلسهای برای پیگیری مطالبات شهرداری ساری ورود کرد.
به گزارش تفکر، مدتی است که کارمندان و کارگران شهرداری ساری از تأخیر طولانی در پرداخت حقوق خود گلایه دارند، کارمندانی که عموماً متأهل هستند و بعضاً مستأجر آن هم در این شرایط ناگوار و بیرحم اقتصادی و معیشتی که صدا به صدا نمیرسد و تنها مشکلگشا پول است.
کارمندان و کارگران شریف شهرداری چند ماهی است حقوق نگرفتهاند و شهردار مدعی است برداشت از حساب شهرداری با ارقام میلیاردی که به بدهی گذشته مربوط است، عامل این ناترازی است.
همچنین برخی اخبار از درآمد مناسب شهرداری حکایت دارد، درآمدی که برخی دستگاهها از پرداخت آن طفره میروند و اگر همین مطالبات به حساب شهرداری ساری پرداخت شود، مشکل ناترازی و پرداخت حقوق و مزابای پرسنل حل خواهد شد.
صبح امروز استاندار مازندران از فرماندار ساری، شهردار و معاونانش و اعضای شورای شهر مرکز استان خواست در جلسهای ویژه در استانداری حاضر شوند تا در کوتاهزمان نسبت به حل مشکل، تصمیمگیری کند.
در جلسه پیگیری مسائل و مشکلات شهرداری ساری که در نخستین ساعات صبح امروز -سهشنبه- در سالن شهید رجایی استانداری به ریاست «مهدی یونسی رستمی» برگزار شد، استاندار مازندران دستور داد، ۷۰ دستگاه اجرایی استان بعدازظهر امروز برای برگزاری جلسهای در این راستا؛ در استانداری حاضر شوند.
استاندار مازندران با قاطعیت تمام؛ پیگیری مطالبات شهرداری ساری و حل مشکلات این نهاد مردمی و عمومی غیردولتی در حوزه اعتباری و روند هزینهکرد آن را در برنامه کاری خود قرار داد.
تصاویر خبر
«مسعود پزشکیان»؛ مردی آرام در روزهایی سخت
کشورها در بحران، بیش از آنکه به صدای بلند نیاز داشته باشند، به اعصاب آرام و تصمیمات منطقی و عملی نیاز دارند و یکی از مهمترین ویژگیهای «مسعود پزشکیان» در این دوره، همین آرامش در تصمیمگیری، صداقت در رفتار و گفتار و پرهیز از واکنشهای هیجانی بود. او از همان آغاز فعالیت خود نشان داد که علاقهای به تولید دوقطبیهای جدید ندارد و ترجیح میدهد به جای افزودن بر شکافهای موجود، بر نقاط مشترک تکیه کند.
از دولتِ کارگر تا دولتِ معمار
دولتِ معمار، دیگر وارد مصالح و ملات نمیشود؛ او «کدهای ساختمانی مهارت» را مینویسد، «پلان شایستگی» را ترسیم میکند، «مهندسان ناظر» را بر کیفیت میگمارد و سپس عقب مینشیند تا بخش خصوصی، تشکلهای صنفی و نهادهای اجتماعی، ساختمان مهارت را با خلاقیت خود برپا کنند.
خشم و خرسندیِ توأمان
نکته مهم این است که قاطبه مردم از شنیدن خبر احتمال امضای این یادداشتتفاهم و توقفِ کامل جنگ، خرسند شدند و اقتضائات اقتصادی و الزامات معیشتی نیز امضای آن را هوشمندانه میداند اما برخی جریانات تندرو، منافع سیاسی یا اقتصادی خود را در تعارض با آن میبینند و به بازگشت کشور به شرایط عادی روی خوش نشان نمیدهند.